Streda, 02 marec 2011
Absolútnou novinkou Škoda Auto, ktorou sa česká automobilka prezentuje na začínajúcom sa autosalóne v Ženeve, je dizajnová štúdia Vision D päťdverového liftbacku nižšej strednej triedy. Predstavuje nový korporátny dizajn značky Škoda. Naznačuje ním ďalšiu etapu vývoja automobilov z Mladej Boleslavi.
Prostredníctvom dizajnovej štúdie Vision D necháva Škoda nahliadnuť do budúcich tvarov svojich vozidiel. Novinkou na predstavovanej štúdii je to, že by malo ísť o karosériu typu hatchback (alebo litfback ?) nižšej strednej triedy, teda kategóriu, v ktorej česká automobilka nemala nikdy doteraz svoje zastúpenie. Zaujímavosťou je aj skutočnosť, že vystavovaný exemplár, ktorý sa svojou veľkosťou radí medzi Fabiu a Octaviu, sa do sériovej výroby v tejto podobe nikdy nedostane.
Koncept Škoda Vision D naznačuje budúce smerovanie značky. Viusion D je pomerne veľký päťdverový automobil s veľmi čistými líniami karosérie a svojimi tvarmi, najmä strechou a sklonom zadného skla dosť pripomína súčasnú Octaviu. Množstvo detailov konceptu sa v krátkom čase má uplatniť na budúcich modeloch Škoda. Prvý takýto nový model by sa mal objaviť už v roku 2012.
K zaujímavým detailom, ktoré by sa mohli uplatniť už na najbližších nových modeloch, patrí nová mriežka chladiča s novým riešením priestoru okolo loga Škoda. Nový, doteraz nepoužívaný tvar majú svetlomety, ktoré pripomínajú riešenie z Audi. Nové prvky a detaily má koncept aj vo svojom interiéri a tie by sa tiež mohli uplatniť na nových modeloch Škoda. Ide najmä o volant, prístrojovú dosku i celý prístrojový panel. Nový dizajn majú aj zadné koncové svetlá.
Súčasne s novým konceptom predstavuje Škoda Auto v Ženeve aj svoje nové logo a nový font písma.
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda Auto