Škoda mení tvár - takto bude vyzerať

Streda, 02 marec 2011

Absolútnou novinkou Škoda Auto, ktorou sa česká automobilka prezentuje na začínajúcom sa autosalóne v Ženeve, je dizajnová štúdia Vision D päťdverového liftbacku nižšej strednej triedy. Predstavuje nový korporátny dizajn značky Škoda. Naznačuje ním ďalšiu etapu vývoja automobilov z Mladej Boleslavi.

Škoda mení tvár
Štúdia predstavovaná v Ženeve naznačuje nové dizajnové smerovanie českej značky

Prostredníctvom dizajnovej štúdie Vision D necháva Škoda nahliadnuť do budúcich tvarov svojich vozidiel. Novinkou na predstavovanej štúdii je to, že by malo ísť o karosériu typu hatchback (alebo litfback ?) nižšej strednej triedy, teda kategóriu, v ktorej česká automobilka nemala nikdy doteraz svoje zastúpenie. Zaujímavosťou je aj skutočnosť, že vystavovaný exemplár, ktorý sa svojou veľkosťou radí medzi Fabiu a Octaviu, sa do sériovej výroby v tejto podobe nikdy nedostane.

Koncept Škoda Vision D naznačuje budúce smerovanie značky. Viusion D je pomerne veľký päťdverový automobil s veľmi čistými líniami karosérie a svojimi tvarmi, najmä strechou a sklonom zadného skla dosť pripomína súčasnú Octaviu. Množstvo detailov konceptu sa v krátkom čase má uplatniť na budúcich modeloch Škoda. Prvý takýto nový model by sa mal objaviť už v roku 2012.

Škoda mení tvár
Štúdia Škoda Vision D - pomerne veľký päťdverový liftback s čistými líniami karosérie

K zaujímavým detailom, ktoré by sa mohli uplatniť už na najbližších nových modeloch, patrí nová mriežka chladiča s novým riešením priestoru okolo loga Škoda. Nový, doteraz nepoužívaný tvar majú svetlomety, ktoré pripomínajú riešenie z Audi. Nové prvky a detaily má koncept aj vo svojom interiéri a tie by sa tiež mohli uplatniť na nových modeloch Škoda. Ide najmä o volant, prístrojovú dosku i celý prístrojový panel. Nový dizajn majú aj zadné koncové svetlá.

Súčasne s novým konceptom predstavuje Škoda Auto v Ženeve aj svoje nové logo a nový font písma.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.