Škoda GreenLine II: znovu sa zelená

Piatok, 17 september 2010

Škoda predstaví na blížiacom sa parížskom autosalóne novú generáciu modelov GreenLine. "Zelenými" modelmi prispieva česká Škoda k minimalizácii dopadu automobilov na životné prostredie a na ochranu klímy na našej planéte. Zelené lístočky na karosérii modelu Octavia naznačujú "zelené" smerovanie verzií GreenLine.

Škoda GreenLine II
Škoda Octavia GreenLine druhej generácie sa predstaví onedlho na autosalóne v Paríži

Na prestížnom parížskom autosalóne ukáže mladoboleslavská automobilka druhú generáciu modelov GreenLine. Tlačová správa škodovky však neuvádza, ktoré modely s technológiou GreenLine v Praríži predstaví, len fotografia napovedá, že jednou z verzií bude určite Octavia.

Verzie GreenLine budú používať dieselové motory s priamym vstrekovaním 1,2 TDI CR/75 k a 1,6 TDI CR/105 k, systém Stop/Start a rekuperácia brzdnej energie. K novým prvkom patria ďalej úprava riadiacej jednotky motora, pneumatiky so zníženým valivým odporom, aerodynamické zmeny na karosérii a podvozku a odporučenia pre zaradenie prevodového stupňa na prístrojovej doske.

V modeloch GreenLine systém Stop/Start znižuje podľa škodovky spotrebu o 10 %, v mestskej premávke by úspora mala byť ešte vyššia. Automaticky zhasnutý motor pri čakaní na zelenú nevydáva hluk, ani žiadne emisie, čo zlepšuje kvalitu života na mestských križovatkách. Pri brzdení sa časť kinetického potenciálu prepólovaním generátora vracia späť do akumulátora v podobe elektriny.

Škoda prišla s prvou generáciou GreenLine v roku 2008 so snahou znižovať spotrebu paliva svojich automobilov. Verzie GreenLine sa od bežných modelov odlišujú kombináciami rôznych úprav na samotnom automobile a na pohonnom ústrojenstve. Za modelmi GreenLine je vždy snaha automobilky ponúknuť modely s mimoriadne malou spotrebou a nízkymi emisiami.

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.