Škoda Fabia: zmenený vzhľad a nové motory

Štvrtok, 25 február 2010

Škoda Auto predstavuje prvé fotografie najmenšieho produktového radu, ktorý prešiel kompletným faceliftom. Mení sa nielen vzhľad všetkých modelov, ale predovšetkým použité technológie a ponúkané motorizácie. Vďaka úplne novej prednej časti zdôrazňujúcej šírku automobilu pôsobia Fabia aj Roomster (pri nezmenenej výške) sebavedomejšie a dynamickejšie. Facelift sa týka verzie Scout. Všetky tieto modely sa predstavia už na budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Výroba modernizovaných modelov sa má rozbehnúť v apríli tohto roku.

Škoda

Omladený vzhľad vozidiel Fabia a Roomster podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, ktoré zdôrazňujú horizontálnu líniu automobilu. Po modernizácii pôsobí predná časť dynamickejšie, Fabia je elegantnejšia a zaujme aj Roomster svojím výrazným vzhľadom. Obidva automobily pôsobia zrelšie. Zachované zostali osvedčené prednosti, ako sú tvar presklených plôch okolo kabíny automobilu. Modernizáciu obidvoch modelových radov ďalej dopĺňajú ešte nové hliníkové kolesá spolu s novými ozdobnými krytmi kolies a novými odtieňmi laku.

Rovnako ako Fabia hatchback dostanú aj Fabia Combi a Roomster s novou tvárou aj rad technických zlepšení. Svoju premiéru tu budú mať moderné, väčšinou prepĺňané motory. Práve paleta motorov pre modely Fabia a Roomster je jadrom všetkých zmien. Celkom je k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory. Výkonové spektrum pri benzínových agregátoch siaha od 60 koní až do 105 koní pri modeloch Fabia a Fabia Combi, a od 69 koní do 105 koní pri modeloch Roomster. Všetky pohonné agregáty dodávané do krajín EU spĺňajú normu Euro 5, ponúkajú nízku spotrebu i emisie CO2.

Cieľom vývoja nebol len výkon pohonných agregátov, ale tiež ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. V spojení so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG ponúka nový zážihový motor 1,2 TSI s výkonom 105 koní a kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km. Štvorvalcový motor TSI je k dispozícii v dvoch výkonových stupňoch – 86 a 105 koní. Obidva výkonové varianty budú k dispozícii aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Dieselové motory zahŕňajú výkonnostné spektrum od 75 koní do 105 koní pri zdvihovom objeme 1,6 litra. Všetky sú vybavené filtrom pevných častíc. Medzi najdôležitejšie zmeny patrí prechod na vysokotlakové vstrekovanie Common Rail. Automobily tak ponúknu citeľne pokojnejší chod motora a zníženie emisií škodlivín. Všetky dieselové motorizácie sa môžu pochváliť emisiami CO2 pod 110 g/km a kombinovanou spotrebou do 4,2 l/100 km. Splodiny sa pri všetkých verziách Fabia a Roomster s dieselovým motorom čistia v oxidačnom katalyzátore a prostredníctvom recirkulácie výfukových plynov.

Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda-Auto
Pridať komentár
Bleskovky
mini-slovakia
Aj tento rok sa už tradične bude konať zraz majiteľov a fanúšikov automobilov značky MINI. Rande si dali v prvý júnový týždeň, a bude to už v poradí 32. ročník. Zídu sa v Mara Campingu pri Liptovskej Mare v dňoch od 6. do 8. júna. Účastníci sa už teraz môžu tešiť na navigačnú rallye po cestičkách regiónu. Okrem jazdy si budú vychutnávať aj nádhernú prírodou, blízke termálne pramene a bohatú regionálnu kultúru. Stretnutie s centrom v Liptovskom Trnovci zavŕši spoločný obed a výletná jazda v kolóne automobilov MINI do obce Kvačany a potom peší výlet na Vodné mlyny Oblazy.
1-jaguar-xk
Nemecká tuningová spoločnosť zamerala posledne svoju aktivitu na vylepšenie modelu Jaguar XK (XK8/XKR z rokov 1996 - 2005). Pridáva mu exkluzívnymi externými komponentmi na športovosti a tiež na výkon orientovaný vzhľad. Aerodynamický balík spoločnosti Arden zahŕňa predný a zadný nárazník, prahové lišty a subtílny zadný spojler. Navrhnuté sú tak, aby nielen zlepšili vzhľad vozidla, ale aj zvýšili prítlak pre lepší jazdný výkon. Okrem toho ručne vyrábaná mriežka chladiča z leštenej nehrdzavejúcej ocele zlepšuje chladenie motora a bŕzd a tak sa optimalizuje celkový výkon vozidla. Takýto tuningový balík na vylepšenie Jaguara vyjde mierne nad tisíc eur.
orlen
Čerpacie stanice na Slovensku majú povinnosť ponúkať v zimnej motoristickej sezóne od 1. decembra do 28. februára zimnú motorovú naftu. Sieť čerpacích staníc Orlen ponúka v tomto období na výber aditivovanú motorovú naftu Efecta Diesel s čistiacimi účinkami alebo prémiovou Verva Diesel, ktorá má okrem starostlivosti o motorovú sústavu ešte posilniť aj filtrovateľnosť. Navyše na väčšine čerpacích staníc s obsluhou ponúka Orlen motoristom počas celého februára každý utorok tankovať drahšiu prémiovú zimnú naftu Verva Diesel za lacnejšiu cenu Efecta Diesel. Spomínaná Verva Diesel zaručuje nielen lepšie studené štarty motorov, ale aj hladší chod motora a nižšiu spotrebu paliva. Čerpanie prémiovej nafty Vervu Diesel za cenu Efecta Diesel sa vzťahuje nielen pre Slovensko, ale aj na čerpacie stanice Orlen v Česku a Maďarsku.