Škoda ďalej odhaľuje Kushaq, premiéra bude v marci

Utorok, 26 január 2021

Pod maskovanou karosériou na snímke sa skrýva prvý sériový automobil postavený na novej platforme vyrobenej automobilkou Škoda špeciálne pre indický trh.

1-skoda-kushaq

V kompaktnom SUV Kushaq ponúka česká automobilka typické prednosti vozidiel Škoda. Model určený špeciálne pre indický trh je vytvorený práve na mieru podľa tohto trhu a schopný zvládnuť premávku na cestách indických miest.

Škoda Kushaq presvedčí svojím výrazným dizajnom, veľkorysým priestorom, komfortom, vysokou úrovňou bezpečnosti, úspornými motormi TSI a moderným infotainmentom. Viac informácií o novom modeli sa dozvieme až po svetovej premiére, ktorú nový škodovácky model bude mať v marci tohto roku v Indii.

Model Kushaq je postavený na platforme MQB-A0-IN. Priestor a komfort pre cestujúcich poskytne kabína s pomerne dlhým rázvorom 2651 milimetrov. Robustné tvary spolu kolesami veľkých rozmerov automobil opticky ešte viac zväčšujú.

Pre Kushaq budú v ponuke dva preplňované benzínové TSI s objemom 1,0 a 1,5 litra, dostatočne výkonné i optimálne úsporné. Prevodovka bude závisieť od motorizácie – buď 6stupňová manuálna alebo s rovnakým počtom stupňov automatická, prípadne 7stupňová DSG.

2-skoda-kushaq

Kushaq ponúkne tiež rad asistenčných systémov pre v oblasť aktívnej i pasívnej bezpečnosti, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, tempomat, LED svietenie – denné, pre hlavné svetlomety i koncové svietenie.

Thomas Schäfer, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda-Auto o novom modeli Kushaq: "Novým modelom Kushaq začína automobilka Škoda na indickom subkontinente novú éru. V rámci projektu India 2.0 otvárame modelom Kushaq modelovú ofenzívu štyroch nových kompaktných vozidiel značiek Škoda a Volkswagen pre indický trh. Som si istý, že tento model presvedčí indických zákazníkov."

Autor: J. Goldberger
Foto: Škoda Auto
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.