Streda, 07 november 2012
Seat sa len prednedávnom prezentoval na autosalóne v Paríži svetovou premiérou nového modelu Leon tretej generácie, a v týchto dňoch už spustil jeho sériovú výrobu. Nový Leon má namiesto doterajších oblín ostrejšie hrany, najmä v prednej časti. Tretia generácia "španielskeho Golfu" nemá po predchodcovi skryté kľučky zadných dverí, je kratšia o vyše päť centimetrov a na dĺžku meria 426 cm.
Seat rozbehol výrobu nového Leonu v závode Martorell. Model stál 800 miliónov eur, fabrika ich vložila do jeho vývoja a do výrobných zariadení. Leon je však strategickým vozidlom Seatu pre medzinárodnú expanziu značky a mal by prispieť k zvýšeniu produkcie fabriky Martorell, kde sa vyrábajú aj rôzne varianty modelov Ibiza, Altea XL a Exeo, ale aj Audi Q3.
Výroba nového Leonu je tiež dobrou správou pre zamestnancov. Nový model zaručuje 1600 pracovných miest priamo vo fabrike Martorell a viac ako 6000 miest u dodávateľov. V budúcnosti by mohlo predstavenie dvoch nových karosárskych variant Leonu, trojdverového hatchbacku a kombi, vytvoriť príležitosti k prijatiu nových zamestnancov.
Predaj práve spustenej výroby päťdverovej verzie Leonu sa začne koncom novembra, najprv v Nemecku, Rakúsku a Švajčiarsku. Budúci rok sa objaví aj trojdverový model a verzia kombi, s ktorými sa rodina vozidiel Leon po prvýkrát rozrastie na tri verzie a stane sa tak všestrannejším modelom, ktorý osloví širšiu skupinu zákazníkov. Celkový predaj Leonu vrátane prvých dvoch generácií predstavuje od roku 1999 1,2 milióna vozidiel.
Nový Leon používa najnovšiu techniku koncernu VW na základe modulárnej platformy MQB pre vozidlá poháňané motorom uloženým vpredu naprieč. Výsledkom je výrazné skrátenie doby výroby v porovnaní s druhou generáciou Leonu. Nová platforma ponúka navyše väčšiu flexibilitu, ktorá umožňuje výrobu troch verzií Leonu spoločne s modelmi Altea, Altea XL a Altea Freetrack na rovnakej montážnej linke.
Nový Leon je prvým sériovo vyrábaným vozidlom s novým dizajnérskym štýlom. Leon je vybavený novými technológiami, ktoré zvyšujú úroveň bezpečnosti a umožňujú pripojenie prenosných elektronických prístrojov. Leon je o 90 kilogramov ľahší a o 52 mm kratší ako predchodca, pričom ponúka priestrannejší interiér.
Ponuka šiestich benzínových a štyroch naftových motorov je dosť široká na to, aby s ňou nový Leon oslovil zákazníkov. Leon je zároveň prvým vozidlom s integrovanými LED svetlometmi. K mimoriadnej hospodárnosti nového Leonu prispieva systém Stop/Start. Aj vďaka nemu nový Leon spotrebuje v priemere o 15 % menej paliva ako predchádzajúca generácia.
Autor: J. GoldbergerFoto: SEAT