Utorok, 17 júl 2012
V Seate dozrel čas na obnovu modelu Leon, ktorý vystrieda nová, tretia generácia. Automobilka zverejnila fotografie a informácie o novom Leone, takže vieme, ako bude vyzerať, a aj to, čo bude mať pod kapotou. Predpokladá sa, že nový Leon bude mať premiéru na septembrovom autosalóne v Paríži.
Od predchodcu sa exteriér nového Leona odlišuje predovšetkým tým, že oblé línie nahrádzajú ostré hrany v štýle modernizovanej Ibizy, ktoré na novom modeli dominujú a na päťdverovom hatchbacku viac vyniknú. Mriežka chladiča a otvor v nárazníku pre vstup vzduchu sú štvoruholníkové, resp. lichobežníkové.
Kompaktný exteriér kombinuje Leon s priestrannejším interiérom. Prémiové materiály a úroveň remeselného spracovania radia Leon na vrchol svojho segmentu. Ako vidieť na fotografiách nového modelu, nová generácia Leona nemá skryté kľučky dverí ako mal predchodca. A nový Leon bude prvý modelom z radu nových Seatov, ktorý ponesie modernizované logo SEAT.
Nový Leon ponúkne ako prvý v segmente nižšej strednej triedy inováciu v podobe predných svetlometov s diódami LED pre všetky osvetľovacie funkcie. Ďalšou novinkou sú svetlomety LED pre denné svietenie. Táto technika kombinuje nový dizajn s vraj výnimočným osvetlením vozovky. Hranaté línie svetlometov sú novým prvkom dizajnového štýlu Seatu.
Leon s dĺžkou 4,26 metra je približne o päť centimetrov kratší ako jeho predchodca, avšak rázvor má väčší o takmer šesť centimetrov. Má tak kratšie previsy, čo posilňuje vizuálne pôsobenie kolies. Praktickou prednosťou predĺženého rázvoru je väčší vnútorný priestor najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách a tiež objemnejší batožinový priestor.
Nový Leon používa spoločnú platformu MQB koncernu Volkswagen, ktorá sa po prvý raz použila na novom Audi A3. Jej ľahká konštrukcia ponúka pozoruhodné jazdné vlastnosti, málo emisií CO2 a nízku spotrebu paliva. Leon poskytuje emocionálne potešenie z jazdy, vynikajúcu hospodárnosť, moderný dizajn a vysokú úroveň úžitkových vlastností.
Z ponuky motorov je najúspornejším 1,6 TDI s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Vo verzii Ecomotive so systémom štart/stop a rekuperáciou energie spotrebuje v kombinovanom režime len 3,8 litra nafty na 100 km a do vzduchu vypúšťa na kilometer len 99 gramov CO2. Úsporný je aj výkonnejší 2,0 TDI, ktorý spotrebuje vo verzii Ecomotive v priemere 4,0 l/100 km, pričom jeho výkon 150 koní a krútiaci moment 320 Nm je prísľubom značnej dynamiky.
Začiatkom roku 2013 pribudne 1,.2 TSI vo verziách s 86 koní a 105 koní a 1,4 TSI s výkonom 122 koní. Vrcholom ponuky benzínových motorov bude 1,8 TSI s výkonom 180 koní, ktorý kombinuje vstrekovanie benzínu priamo do valcov s nepriamym vstrekovaním do sacieho potrubia. Paletu naftových motorov doplní 1,6 TDI s výkonom 90 koní a nový najvýkonnejší 2,0 TDI s výkonom184 koní a krútiacim momentom 380 Nm.
S päťdverovou karosériou bude nový Leon uvedený na trh koncom tohto roka a následne bude ponuka doplnená o ďalšie varianty, ktoré vytvoria novú rodinu Seat.
Autor: J. GoldbergerFoto: SEAT