Štvrtok, 04 február 2010
Dôvodom rozširovania modelového radu Ibiza určite neboli predajné úspechy Škody Fabia Combi, ktorá je jedným z lídrov na trhu malých kombi. Isté však je, že aj Seat, podobne ako každá automobilka, chce zvyšovať svoje predaje. A tak k troj- a päťdverovej verzii modelu pribudne teraz aj kombi – najväčšia verzia Ibizy. V Seate majú všetko pripravené na fyzické predstavenie novej Ibizy ST.
Kompaktné kombi je ako stvorené tak pre mladistvý a športový životný štýl, ako aj pre mladé rodiny. Dôvodov je k tomu viac: emocionálny dizajn, dynamické a efektívne auto, navyše aj finančne dostupné. Seat predstavuje Ibizu ST so šiestimi modernými motormi a širokou ponukou výbavy a najmodernejších technológií. Uvedenie na trh je plánované na začiatok leta.
Nové kombi Seatu vychádza z prototypu Concept IBZ, ktorý sa ukázal približne pred pol rokom vo Frankfurte. Karosériu tohto konceptu navrhovali podľa princípu tzv. arrow dizajnu, teda šípového, resp. šípkového dizajnu, kde celá predná časť má v tomto duchu štýlovejší nárazník i celý predok, vrátane hlavných svetlometov (Concept IBZ ich mal s LED diódami na denné svietenie).
Športový štýl má aj zadná časť karosérie napriek tomu, že ukrýva veľký, až 430 litrový batožinový priestor, ktorý po sklopení zadných sedadiel možno ešte zväčšiť. Chvályhodné na ňom je, že má široký vstupný otvor a nízko položenú nakladaciu hranu pre lepšiu manipuláciu s nákladom.
Interiér Ibizy ST je priestranný a vyhotovený s použitím kvalitných materiálov. Dizajnéri a konštruktéri venovali pozornosť najmenším detailom tak, aby bol každý prvok funkčný a praktický. Ovládacie prvky sú prehľadne usporiadané. Kruhové výduchy klimatizácie a krátka radiaca páka pripomínajú emocionálny charakter vyjadrený dizajnom Ibizy ST.
Ibiza ST ponúka tri benzínové a tri naftové agregáty (so vstrekovacím systémom common-rail). Základom sú trojvalce 1,2 HTP a 1,2 TDI, vrcholom zasa 1,2 TSI/105 k a 1,6 TDI. Štyri zo šiestich motorov pracujú s priamym vstrekovaním a turbodúchadlom. Všetky motory sú výnimočne efektívne a spĺňajú emisnú normu Euro 5.
Na trh príde Ibiza ST s troma stupňami výbavy – Reference, Style a Sport, ale aj s bohatou ponukou doplnkovej výbavy, napríklad dvojspojkovou automatickou prevodovka DSG a bude tak silnou konkurenciou v segmente menších kombi.
Svetovú premiéru bude mať Seat Ibiza ST už o necelé štyri týždne na autosalóne v Ženeve.
Autor: J. GoldbergerFoto: SEAT