Pondelok, 18 marec 2019
Ani výrobca tak superluxusných áut ako je konzervatívny Rolls-Royce neodolal pokušeniu a v uplynulom roku vstúpil výrobou modelu Cullinan do segmentu bežne nazývaného SUV. Takémuto označovanie sa však značka s dvomi R bráni. V RR si neprajú takto kategorizovať ich nový Cullinan, lepšie vraj je označiť ho ako automobil s vyššie položeným telom.
Ako je teda vidieť, k výrobe áut ktorým bežne hovoríme SUV, sa postupne pridávajú aj výrobcovia, ktorí pred pár rokmi o tomto segmente ani len neuvažovali. Keďže však po luxuse zatúžia aj tí najbohatší, prečo im nevyjsť v ústrety a nevyrobiť pre nich automobil s "vyššie položeným telom". A tak aj v britskej automobilke v Goodwoode sa dali veci do pohybu a už v roku 2018 predstavila automobilka svoj prvý takýto automobil, model Cullinan.
A čuduj sa svet, aj o zrejme jeden z najdrahších automobilov na svete je obrovský záujem. Do konca roka 2018, krátko po začiatku výroby, sa predalo 200 exemplárov nového modelu Rolls-Royce Cullinan. Aby stačili pokryť záujem, musela fabrika v Goodwoode najať 200 nových pracovníkov. Záujem o nový Cullinan je tak veľký, že nedokáže uspokojiť záujemcov, keďže fabrika nestíha s ich výrobou.
Na premiéru nového modelu Cullinan si britský výrobca automobilov superluxusnej značky Rolls-Royce, ktorú vlastní bavorská automobilka BMW, priviezol do Bratislavy, do vynovenej budovy Mlynice na Turbínovej ulici, viac modelov aktuálnej novinky. Predvádzaný model v interiéri Mlynice bol však najobliehanejší a pozvaní novinári si mohli siahnuť na čokoľvek.
Mohli sme si podrobne prezrieť auto s vyššie položeným telom, "car with higher body", ako ľudia od Rolls-Royce-u model Cullinan kategorizujú. Mohli sme vyskúšať sedenie v "kresle" za volantom či na sedadle spolujazdca vedľa vodiča, alebo na "pohovke" zadných sedadiel. Ešte lepšie je auto si vyskúšať v jazde. Vraj ak si človek do Cullinana sadne, získa tak skvelý pocit, že veľmi ťažko sa mu z neho vystupuje.
"Je to prvý Rolls-Royce, ktorý má pohon všetkých kolies. Cullinan neskutočne vystihuje slogan "bez námahy, jednoducho, všade". V teréne, na ceste, na horách, v lete, v zime. Považujem ho za fantastický produkt, ktorý spĺňa ako pohodlie, tak dynamiku jazdy a dá sa použiť aj do terénu," hodnotí najnovšiu hviezdu značky Karel Kadlec, zástupca Rolls-Royce Motor Cars Praha.
Autor: J. Goldberger