Nedeľa, 03 marec 2019
Švajčiarsky konštruktér a vizionár Frank M. Rinderknecht prichystal na ženevský autosalón, ktorý sa začne už o dva dni, nový koncept pomenovaný Rinspeed microSNAP.
Začiatkom roku 2018 švajčiarska spoločnosť Rinspeed predstavila v Las Vegas prvý model SNAP, vozidlo, na ktorom sa môžu kedykoľvek vymeniť podvozky a karosérie. Bolo to na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas. Teraz v európskej premiére v Ženeve predstaví ďalší pokročilý Snap ekosystém – microSNAP.
Nový koncept microSNAP predstavený v januári tohto roku v Las Vegas zaujal možnosťou ako jednoducho vymeniť viac typov karosérií a posadiť na jeden podvozok. K vizionárskemu projektu Franka M. Rinderknechta sa pripojili firmy Hankook Tire ako oficiálny partner pre pneumatiky a Borbet ako inovatívny kolesový partner.
Systémom microSNAP demonštruje Rinspeed plne automatizovanú robotickú stanicu, ktorá spája a oddeľuje podvozky a karosérie. Podľa odborníkov z Rinspeedu je to rovnako ako pri výrobe automobilov, kde sa spájajú podvozok a karoséria.
Frank M. Rinderknecht vytvoril teraz microSNAP s rozmermi Renaultu Twizy a svoj výtvor predvedie v Ženeve. Po prvýkrát ukáže plne automatizovanú robotickú stanicu, ktorá spája a oddeľuje podvozky a karosérie. Odvoláva sa na to, ako to funguje pri výrobe automobilov, kde sa podvozok a karoséria spájajú ako "párenie" automobilu.
Rinderknechtova vízia zahŕňa aj dvojmiestne "robo jednotky" pre mestskú premávku, ktoré by mohli cestujúcich dopraviť do cieľa efektívne a pohodlne. Zrejme počíta s plne autonómnym riadením bez vodiča, ako pri predošlom systéme SNAP, teda s tým, že vozidlo sa bude pohybovať po ceste samostatne, len s dohľadom operátora.
Video
https://www.youtube.com/watch?v=-EPGANoib34&feature=youtu.be
Robotický systém a automatizovaný systém nakladania, teda spájania karosérie s podvozkom, je od firmy Kuka v Augsburgu. Pohon microSNAP-u obstaráva 48-voltový trakčný motor od vývojového partnera Mahle.
Autor: J. GoldbergerFoto: Rinspeed