Utorok, 21 február 2012
Švajčiarsky konštruktér Frank M. Rinderknecht pripravil ako každoročne aj pre nadchádzajúci ženevský autosalón ďalší svoj tromf. Tentoraz sa zameral na Smart fortwo a na spôsob ako zväčšiť jeho malý priestor na batožiny a dojazd elektrického Smarta. Najnovší výtvor jeho "stvoriteľ" pomenoval Rinspeed Dock + Go Concept.
Modely švajčiarskeho konštruktéra budia v Ženeve každoročne mimoriadnu pozornosť. Tak u odbornej verejnosti ako aj u bežných návštevníkoch. Zaujímavým bol napríklad pred pár rokmi vystavovaný koncept sQuba, ktorý okrem jazdy po ceste vedel aj plávať i potápať sa. Iný model, E2 Abarth, predstavený v roku 2007, jazdil na rozdiel od sQuba len v dvoch režimoch – pri úspornom s výkonom 60 koní spotrebovával len 4 litre benzínu na sto kilometrov a pri "ostrom" mal až 160 koní pri spotrebe 7 l/100 km.
Tento rok predstaví Švajčiar tiež zaujímavý model. Rinspeed Dock + Go Concept je na báze dvojmiestneho elektrického Smartu fortwo. Zámerom konštruktéra je vytvoriť a pridať malému smartu "batoh na kolieskach" a zväčšiť tak jeho priestor na prevoz batožín. Inou alternatívou je jednoduché pripojenie "dokovacej" stanice, pripojiť ďalšie batérie a predĺžiť dojazd elektrického smartu.
Smart s tromi nápravami vyzerá možno trošku divne, môže byť však veľmi užitočný a využiteľný podľa momentálnych potrieb užívateľa. Podľa samotného konštruktéra najnovší Rinspeed je skvelé auto, vhodné aj na podnikanie, napríklad na rozvoz pizze s ohrievaním. Alebo vraj aj na kempovanie, ale aj na jazdu po diaľnici.
Okrem zväčšenia priestoru pre batožiny môže koncept predĺžiť svoj dojazd elektrického vozidla pomocou pridaných batérií, spaľovacieho motora s generátorom alebo v budúcnosti palivových článkov. Keď užívateľ nepotrebuje väčší priestor či dlhší dojazd, môže prídavný modul odstaviť v garáži.
Autor: J. GoldbergerFoto: Rinspeed