Streda, 31 december 2008
Porsche nakoniec podľahlo a dalo nafte zelenú. Od februára 2009 bude tento výrobca športových automobilov ponúkať svoje SUV Cayenne aj s naftovým motorom. Rozšíri tak ponuku pohonných agregátov používaných v tomto športovom terénnom automobile.
Impulzom k tomuto kroku boli okrem veľkého záujmu o naftové pohony aj zákonné zmeny emisných limitov hlavne v európskych krajinách. Okrem toho aj skutočnosť, že sa Porsche stalo vlastníkom podielu v koncerne Volkswagen, ktorý celosvetovo patrí k najväčším výrobcom moderných naftových motorov pre osobné automobily, čo otvorilo nové možnosti nákupu týchto pohonných agregátov.
Porsche vybaví model Cayenne trojlitrovým prepĺňaným motorom V6 s výkonom 240 koní, ktorý dodá dcérsky podnik Audi. Priemerná spotreba naftového Porsche Cayenne bude 9,3 litra na 100 kilometrov, pričom emisie CO2 budú na úrovni 244 g/km. Spontánne reakcie a vysoký krútiaci moment priamo predurčujú tento moderný pohonný agregát na použitie v športovom terénnom vozidle Cayenne. Okrem toho ponúka mohutný krútiaci moment s maximom na hranici 550 Nm vynikajúcu športovú dynamiku a suverenitu, vďaka čomu sprostredkúva radosť z jazdy typickú pre vozidlá značky Porsche.
Nový model Cayenne bude nemecký výrobca ponúkať na predaj najskôr v Európe. Uvedenie na trhy ďalších krajín sa pripravuje. Porsche je presvedčené, že úsporný prepĺňaný naftový agregát zabezpečí modelu Cayenne dobrú predajnosť aj v budúcnosti. V uplynulom hospodárskom roku 2007/2008 sa predalo 45 478 vozidiel modelovej rady Cayenne, ktorá v súčasnosti zahŕňa päť rôznych modelov. Uvedením naftového modelu pokračuje Porsche v ofenzíve smerujúcej k dôslednému znižovaniu spotreby paliva.
Nový Cayenne s naftovým motorom bude v predaji od februára 2009. Sériovo bude vybavený osvedčenou automatickou prevodovkou Tiptronic-S a jeho predbežná základná cena bude 47 250 Eur, teda 1 423 453 SK.
Spoločnosť Porsche pracuje aj na modeli Cayenne, ktorý bude vybavený hybridným pohonom a spotrebou nižšou ako 9 litrov paliva na 100 kilometrov. Na trh má tento model prísť koncom tohto desaťročia.
Autor: J. GoldbergerFoto: Porsche