Renault v Ženeve s novým crossoverom

Utorok, 03 február 2015

Automobilka Renault predstavila svoj nový crossover, prvý v segmente C. Meno má Kadjar a Renault ho označil za väčšieho brata crossovera Captur. Novinka sa oficiálne predstaví začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Kadjar má posilniť pozíciu značky Renault v tomto dôležitom segmente trhu.

1 Renault Kadjar
Kadjar je nový crossover francúzskej značky. Veľkosťou zapadne medzi Captur a Koleos.

Meno pre nový crossover vytvoril Renault zo slovnej hry so slovami KAD- a –JAR. Začiatok mena KAD je inšpirovaný svetom štvorkoliek (Quad) a druhá časť mena JAR je odkazom na francúzske slová "agile" a "jaillir", ktoré znamenajú agilitu a prekvapivé objavenie sa odniekiaľ. Samotný zvuk mena má evokovať dobrodružstvo a objavovanie nových horizontov.

Kadjar stojí na platforme CMF-C/D pre väčšie vozidlá. Táto platforma, podobne ako aj dve menšie pre malé vozidlá CMF-A a pre stredné CMF-B, je spoločná pre autá Aliancie Renault-Nissan. Na jej vývoji sa podieľali obe automobilky. Platforma CMF C/D sa osvedčila už pri troch modeloch Renault a Nissan. Platformu CMF-C/D, ktorú používa Kadjar, má aj Nissan Qashqai druhej generácie, Nissan X-Trail rovnako druhej generácie a najnovší Renault Espace.

2 Renault Kadjar

Renault Kadjar bude dostupný vo verziách 4x2 a 4x4 a vďaka svojim kompaktným rozmerom, dĺžke 4,45 m a šírke 1,84 m, zostáva obratný aj v meste. Kadjar dostal kvalitne spracovaný interiér a modernú výbavu so systémom R-Link 2, ktorý ponúka skvelú konektivitu a vďaka najnovším asistentom riadenia aj bezpečnosť jazdy. Bude vybavený zatiaľ nešpecifikovaný pohonnými jednotkami radu Energy s nízkymi hodnotami spotreby a emisií.

Na oficiálnych snímkach Kadjaru vidieť, že novinka Renaultu má veľmi príťažlivý vzhľad, že sa nestratí mimo spevnených ciest ani v ľahšom teréne – to aj vďka svetlej výške až 190 milimetrov, prednému nájazdovému uhlu 18 stupňov, prechodovému uhlu 25 stupňov a kolesám veľkosti až 19 palcov. Ale uplatnenie si novinka nájde aj v mestskej premávke.

3 Renault Kadjar

Renault Kadjar bude aj praktický. Základný objem batožinového priestoru je 472 litrov a bude možné ho rozdeliť na dve alebo tri časti. Navyše v interiéri pribudne posádke až 30 litrov ďalšieho priestoru.

Ďalšie podrobnosti o novom modeli a technické riešenia zavesenia kolies budú známe zrejme až pri premiére o mesiac na autosalóne v Ženeve.

Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.