Piatok, 26 september 2014
Renault Trafic novej generácie je už na Slovensku. S ním aj ďalší nový model – Master. Prvý tak v osobnej ako aj úžitkovej verzii, druhý iba ako úžitkový. Trafic i Master ako úžitkové automobily sa už predávajú, Trafic v osobnej verzii sa začne predávať až začiatkom budúceho roka.
Viacúčelový Trafic sa začlenil medzi úžitkové modely ešte v roku 1980 a doteraz sa ho vyrobilo a predalo viac ako 1,6 milióna exemplárov. Jeho úspech podporuje najmä skutočnosť, že ponúka až 270 najrôznejších verzií. Nová generácia modelu Trafic ponúka neopozeraný a jedinečný dizajn, je priestrannejší, má bohatú a modernú výbavu a aj úspornejšie a ekologickejšie motory. Aj vďaka ním bude naďalej patriť k špičke vo svojom segmente.
O úspechu jedného z najobľúbenejších úžitkových modelov najvýrečnejšie vypovedajú čísla. Tak napríklad za rok 2013 sa ho v Európe predalo spolu 335 500 kusov, na Slovensku od roku 1994 doteraz 2400. Záujem je tak o úžitkovú ako aj o osobnú verziu. Úžitkový je praktický, osobný pohodlný a komfortný. Navyše teraz ešte viac úsporný a šetrný k životnému prostrediu.
Predná časť nového trafika má nový dizajn, na nej nové logo, novú masku, do bokov pretiahnuté svetlomety, robustnejší nárazník a predĺženú kapotu z plastu kvôli vyššej ohľaduplnosti k chodcom. Základný model je dlhší o 210 mm, na dĺžku má 4999 mm (predĺžená verzia 5399 mm) a je široký 1956 mm. Výška prázdneho vozidla je 1971 mm. Trafic má rázvor 3098 mm (verzia L1H1), predĺžená verzia 3498 mm (L2H1). Nákladový priestor má objem 5,2 m³ (6,0 verzia L2H1). Na nakladanie tovarov slúžia aj bočné posuvné dvere a zadné dvojkrídlové.
Nový Trafic dostal aj nové motory. Pribudol naftový 1,6 dCi vo verzii s dvomi turbodúchadlami vo dvoch výkonových variantoch (120 k a 140 k), ktorý by mal mať spotrebu len šesť litrov na sto kilometrov. Variant s jedným turbom a nižším výkonom má 90 alebo 115 koní.
Interiér je celý prepracovaný a aj napriek tvrdým plastom pôsobí kvalitným dojmom. Niektoré prístroje pochádzajú už z existujúcich modelov Renault. Výsledkom je, že posádka sa v kabíne môže cítiť ako v bežnom osobnom aute. Volant s výškovým i pozdĺžnym nastavením dovolí vodičovi aj vďaka kvalitne tvarovaným sedadlám nastaviť si sedenie podľa seba. Za príplatok môže byť dodané sklopné prostredné sedadlo.
Autor: J. GoldbergerFoto: Autor