Pondelok, 24 marec 2014
Renault obnovuje svoj modelový rad Trafic a už v septembri tohto roku začne s jeho predajom. Príbeh tohto úspešného a jedného so svojich najpopulárnejších úžitkových modelov sa začal písať ešte v roku 1980. Odvtedy sa ho predalo viac ako 1,6 milióna. Trafic ako veľmi praktický a ekonomický Van á Vivre, niečo ako Dodávka pre život.
Nový Trafic dostal teraz nový športovejší výraz , tak v interiéri ako aj exteriéri, ale aj nové motory. Pribudne mu nový naftový agregát 1,6 dCi vo verzii s dvomi turbodúchadlami, čo zníži spotrebu paliva až na šesť litrov na sto kilometrov. Vyrábať sa bude vo Francúzsku v závode Sandouville, odkiaľ sa bude distribuovať do celej Európy. V roku 2014 bude tento úspešný príbeh pokračovať už treťou generáciou modelu, ktorý sa predstaví v 50 krajinách po celom svete.
Nový Renault Trafic je variabilný a bude možné prispôsobiť ho podľa požiadaviek užívateľa, a to najmä vďaka rozmanitosti radu Trafic. Ponúka až 270 rôznych variant, dve rôzne výšky, dve rôzne dĺžky, dodávkové vozidlo, verziu sklopný valník, mikrobusové verzie a množstvo unikátnych riešení Renault Tech.
Nový Trafic je flexibilný a hospodárny, a to vďaka použitiu nových motorizácií. Tie sú založené na expertíze spoločnosti Renault vo výrobe motorov. Nový agregát 1,6 dCi je vybavený pokročilou technológiou umožňujúcou kombinovať úsporu paliva s nefalšovaným potešením z jazdy. Bude k dispozícii vo verzii s jedným turbodúchadlom, ktorý ušetrí až jeden liter paliva na 100 km, a verziu "Twin-Turbo", ktorej spotreba paliva klesá pod 6 l/100 km. Tieto motory ponúkajú svižnú akceleráciu pri nízkych aj vysokých otáčkach, a to aj keď je vozidlo plne naložené.
Nový Trafic vyvíjala skupina expertov na úžitkové vozidlá s dôrazom na spoľahlivosť a robustnosť. Vo výrobe ťaží nový model z odborných skúsenosti viac ako 1800 mužov a žien z výrobného závodu Sandouville, ktorý sa doteraz zameriaval na prémiové osobné automobily. Na to, aby bolo možné presunúť výrobu úžitkových vozidiel do tohto francúzskeho mesta, prešiel závod významnou transformáciou vďaka investícii viac ako 230 miliónov eur.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault