Renault: Mégane CC na Slovensku

Streda, 19 máj 2010

Aj keď to počasie nenasvedčuje, leto sa blíži. Na príchod horúcich letných dní sa pripravil aj Renault, keď začína predávať nový Mégane bez strechy. Vlastne so strechou, ktorú si však môžete zložiť do kufru. To pre prípad, že bude pršať, aj keď možno nie tak výdatne ako v uplynulých dňoch. Strecha vás ochráni pred dažďom i vetrom, prípadne aj pred pálivým slnkom, pričom veľká presklená strecha kupé-kabrioletu vám v takomto prípade uberie len časť z výhľadu, ktorý poskytuje kabriolet bez strechy.

Renault Mégane CC

Nový Coupé-Cabriolet je už treťou generáciou otvorených automobilov modelového radu Mégane. Nahrádza predchodcu s rovnakým menom, ktorý bol postavený na platforme Méganu druhej generácie a ktorého sa od roku 2003 predalo až 170 tisíc kusov. Kupé-kabriolet, ktorý bol v týchto dňoch predstavený na Slovensku, je šiestym členom novej generácie rodiny Mégane.

Aj nový otvorený Renault má nad štvormiestnym interiérom, podobne ako jeho predchodca, presklenú skladaciu strechu. Ovláda sa elektricky a jej natiahnutie alebo zloženie (do batožinového priestoru) netrvá dlhšie ako 21 sekúnd. Unikátne na nej je celoplošné presklenie, vďaka ktorému je pod ňou dostatok svetla, ktoré však možno regulovať vnútornou roletkou. Príjemným prekvapením je objem 417 litrov batožinového priestoru vo verzii kabriolet pri zloženej streche, vo verzii kupé len 211 litrov. Veko batožinového priestoru má komfortné samočinné dotváranie.

Pohodlie v novom kupé-kabriolete si nájde aj štvorčlenná posádka. Najmä na predných športovo tvarovaných sedadlách. Otázkou je, či aj na zadných pre nohy a hlavu pod zvažujúcou sa strechou. Iné to bude pri jazde v otvorenom aute bez strechy. Výrobca garantuje, že do rýchlosti 100 km/h je obtekanie vzduchu bez rušivých turbulencií, a to aj na zadných sedadlách. Prístup k nim je však veľmi dobrý po odsunutí predných sedadiel úplne dopredu, pričom svoju pôvodnú polohu si pamätajú.

Renault Mégane CC

Veľkú pozornosť venoval Renault najväčšej slabine kabrioletov – tuhosti karosérie. Renault kupé-kabriolet by však s tým problém nemal mať po tom, čo karosériu dostatočne spevnil a vystužil, najmä jej podlahovú časť. Torzná tuhosť karosérie sa takto zvýšila o celých 80 %. Práve to má zabrániť, aby sa karoséria pri jazde krútila.

Nový Mégane CC sa môže chváliť aj interiérom, ktorý je odvodený od aktuálnych modelov Mégane. Má kvalitné materiály i spracovanie. Výbava vychádza zo stupňa Dynamic aktuálnych modelov Mégane. Do vozidla je napríklad bezkľúčový prístup i štartovanie motora. Ku komfortu prispieva aj ovládanie audia (osem reproduktorov) pod volantom i možnosť vybavenia automobilu zabudovaným navigačným prístrojom Carminat TomTom.

Kupé-kabriolet je dlhý 448,5 cm (väčší oproti predchodcovi o 13 cm) a široký 181 cm. Pod jeho prednou kapotou môže byť jedna z piatich ponúkaných pohonných jednotiek – dvoch benzínových (110 a 130 koní) a troch turbodieselov (110, 130 a 160 koní). Mégane Coupé-Cabriolet štartuje na cene 24 690 eur (743 811 Sk).

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet je obohatený o športovú líniu GT Line a GT. Pri GT Line ide o športový balíček, ktorý je k dispozícii k úrovni výbavy Dynamique s bežne dodávanými motormi a ponúka zákazníkom možnosť kúpiť si nový Coupé-Cabriolet s nádychom športu pri zachovaní ekonomickej a ekologickej jazdy. Športový vzhľad dopĺňajú 17palcové kolesá. Pocit športovosti umocňujú aj hliníkové pedále a analógový otáčkomer.

Renault Mégane CC

Verzia GT sa dodáva iba s motormi TCe 180/180 k a dCi 160/160 k. Pre ňu sú charakteristické športové prvky v exteriéri i interiéri, ako aj jazdné vlastnosti založené na podvozku Mégane GT. Cieľom oboch verzií je odlíšiť sa a sprístupniť emócie čo najväčšiemu počtu ľudí a posilnenie prepojenia medzi bežnými a športovými verziami Mégane a Mégane RS a obohatiť rad Mégane o know-how z Renault Sport Technologies.

Oba športové rady, GT Line i GT, sú k dispozícii od mája 2010 pre modely Coupé-Cabriolet, ale aj pre Mégane Coupé a Grandtour.

Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC Renault Mégane CC
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.