Utorok, 31 január 2012
Približne o mesiac by sa na Slovensku mal začať predávať modernizovaný Renault Mégane, modelový rok 2012. Prináša nový vzhľad, nové technológie a ekologické motory a aj vyššiu kvalitu. Menšie zmeny sú aj v interiéri.
Nový Mégane nahrádza súčasný model, ktorý je na trhu od roku 2008. Prichádza so zmenenou tvárou, vpredu so zabudovanými novými prednými LED svetlami doplnenými čiernymi lakovanými plochami a štýlovými chrómovanými doplnkami. Zmenami prešiel aj interiér, ktorého obklad má nové doplnky, napríklad dvojtónové čalúnenie koža/alcantara.
Verzie GT a GT-Line majú špecifické LED svetlá v tvare bumerangu, prešívanie červenou niťou, športový volant s tvarovaním pre palce. Na dverách a palubnej doske je ozdobný nápis Renault Sport, ktorý má pripomínať, že verzie GT a GT-Line patria do rodiny Renault Sport.
Nový Mégane Collection 2012 je podľa Renaultu automobil s najnižšou spotrebou vo svojej triede vďaka uvedeniu troch nových motorov: vznetových Energy dCi 110 a Energy dCi 130 a úplne nového Energy TCe 115. Posledný menovaný je s výkonom 115 koní (190 Nm) na trhu najvýkonnejším benzínovým motorom s objemom 1,2 litra.
Napriek pomerne vysokému výkonu má nový benzínový motor výnimočne nízku spotrebu (5,3 litra/100 km a emisie 119 g CO2/km). To umožňuje Méganu dojazd viac ako 1000 kilometrov. Tento nový motor má oproti doterajšiemu, ktorý mal objem 1,6 litra, vyšší výkon o päť koní a krútiaci moment o 40 Nm.
Pozornosť si zasluhujú dva dieselové motory, ktoré potešia dynamickou jazdou a podľa Renaultu aj najnižšou spotrebou v triede. Nový turbodiesel Energy dCi 110 vyšiel z doterajšieho 1,5 dCi a prešiel výraznými zmenami. Vyniká rekordne nízkou spotrebou 3,8 litra na 100 km a emisiami CO2 len 95g/km. Jeho výkon tým však vôbec neutrpel, keďže špička krútiaceho momentu je o 20 Nm vyššia a posunula sa na hodnotu 260 Nm dostupných už od 1750 otáčok.
Druhým je Energy dCi 130, 1,6 litrový turbodiesel s výkonom 130 koní a 320 Nm krútiaceho momentu, takže je najvýkonnejším motorom na trhu vo svojej objemovej triede. Vyznačuje sa nízkou kombinovanou spotrebou len 4,0 l/100 km, čo predstavuje úsporu 20 percent v porovnaní s predchádzajúcim typom motora 1,9 dCi 130. Emisie CO2 sú na úrovni 104 g/km.
Modernizácie sa dočkala aj ostrá verzia Mégane R.S. Motor tohto modelu posilnil o 15 koní na 265 koní a krútiaci moment o 20 Nm na 360 Nm. Prepracovaný výfuk vydáva teraz zaujímavejší zvuk v celom spektre otáčok. Nové sú zatmavené predné svetlomety s dvoma pármi LED pruhov.
Nové omladené modely Mégane Collection 2012 sa na Slovensku začnú predávať v marci 2012.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault