Renault Fluence teraz s výkonnejším motorom

Štvrtok, 03 február 2011

Štyristošesťdesiat centimetrov dlhý sedan Fluence prišiel na náš trh začiatkom minulého roka a stal sa z neho "kasový" trhák. Za necelý rok sa ho predalo celkom 1067 kusov, v tabuľke predajnosti mu na Slovensku patrila siedma priečka a bol najpredávanejším Renaultom. Vďačí za to svojmu elegantnému vzhľadu, priestrannému a pohodlnému interiéru, jazdnému komfortu, takmer päťstolitrovému batožinovému priestoru a skvelému pomeru výbavy k cene. Fluence teraz k trom doteraz ponúkaným motorom pridáva ďalší, nový benzínový dvojliter s výkonom 140 koní.

Renault Fluence spredu
Pre dynamickejších vodičov dostal Renault Fluence silnejší motor s výkonom 140 koní

Nový benzínový motor 2,0 16V 105 kW/140 k je v ponuke v najvyššej výbave Privilege za cenu 15 390 €. Tento motor sa na Slovensku ponúka aj v modeli Laguna. S novým motorom je spriahnutá 6-stupňová manuálna prevodovka, s ktorou Fluence dosahuje maximálnu rýchlosť 200 km/h. Priemerne spotrebuje 7,9 l/100km a emisie činia 182 g/km. Novým motorom vychádza Renault v ústrety zákazníkom, ktorí od svojho auta požadujú väčšiu dynamiku.

S vyšším výkonom i krútiacim momentom dostupným už od nízkych otáčok a dobre utlmenou akustikou poskytuje tento 140-koňový dvojlitrový motor väčšie potešenie z jazdy. Maximálny výkon 140 koní dosahuje pri 6000 ot/min. a maximálny krútiaci moment 194 Nm pri 3750 ot/min. Jazdný pôžitok je ešte umocnený vysokou dostupnosťou krútiaceho momentu naprieč celým spektrom otáčok, pričom až 85% jeho maxima je dostupných už od 2000 ot/min. Vďaka odľahčeným ojniciam, piestom a ventilom motor živo reaguje na každý pohyb plynového pedála.

Vďaka hliníkovému bloku valcov a použitiu kompozitných materiálov je hmotnosť motora identická s hmotnosťou 1,6 litrového motora. Reťazou poháňaný rozvod spája ukážkovú spoľahlivosť s výdržou a tichou prevádzkou. Vďaka dvom vyvažovacím hriadeľom a špeciálnemu tvarovaniu niektorých častí, napríklad bloku motora, olejovej vane a pomocných úchytov, bolo možné dosiahnuť výnimočný akustický komfort.

Renault Fluence bol navrhnutý s cieľom stať sa, podľa Renaulta, najatraktívnejším vozidlom svojej triedy. K tomu mu majú dopomôcť prvky, ktoré ho odlišujú od konkurencie, napríklad športové línie, robustnosť, komfortná kabína a široká ponuka užitočných technologických pomôcok, ako hands-free karta, navigačný systém Carminat TomTom® za 490 €, široká ponuka audio systémov vrátane špičkového systému 3D Sound by Arkamys®, pripojenie telefónu cez Bluetooth® a 'Plug and Music' digitálneho pripojenia.

Renault Fluence motor
Nový motor, vyšší výkon, nižšia spotreba

Renault Fluence už v základnej výbava má ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, šesť airbagov, asistent núdzového brzdenia s automatickou aktiváciou výstražných svetiel, elektronický stabilizačný systém ESP s kontrolou nedotáčavosti, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, trojbodové bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačom sily na predných i zadných sedadlách, hlavové opierky najnovšej generácie, varovnú signalizáciu nezapnutých bezpečnostných pásov na predných sedadlách a Isofix kotvenie pre detské sedačky.

Fluence sa zameriava na zákazníkov, ktorí uprednostňujú verzie sedan. Vyrábajú ho v továrni Oyak v tureckej Burse.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.