Piatok, 01 marec 2013
Veľký Francúz Renault Fluence druhej generácie prichádza v týchto dňoch na Slovensko s cenou od 10 990 eur. Prvú generáciu 4,6 metra dlhého sedanu nižšej strednej triedy uviedol Renault na Slovensku v roku 2009 a už je tu jeho nástupca. Bude aj nový globálny Fluence podobne úspešný ako jeho predchodca, ktorého sa vo svete predalo viac ako 255 tisíc exemplárov?
Ak nemôžete mať Cadilac, napríklad model ATS, určite si môžete dovoliť nový Fluence, ktorý je takmer identicky veľký ako tento Američan. Fluence je dlhý 262,2 cm, takže na Cadilac mu chýbajú len dva centimetre, Fluence je však širší o tri milimetre a vyšší o sedem centimetrov. Ani rázvor sa príliš nelíši, keďže Fluence má 270,3 cm a Cadilac 277,5 cm.
Fluence je posledná novinka Renaultu, model ATS rovnako, ale premiéru mal skôr, minulý rok na autosalóne v Detroite. Dobré porovnanie? A ešte cena: Fluence sa ponúka od 10 990 eur, Cadilac ATS má u nás c cenu 59 427 eur, je teda takmer šesťnásobne drahší.
Iste, kto má na Cadilac, nebude si kupovať Renault Fluence, ale pre tých, ktorí hľadajú výhodnú kúpu, veľmi dobre vyzerajúce auto s veľkým priestorom pred cestujúcich i batožiny, s veľmi solídnym vybavením a pohodlným interiérom, ale najmä pomerom medzi cenou a úžitkovou hodnotou, pre toho je francúzsky sedan určite veľmi dobrou voľbou.
Nový Fluence je veľký a priestranný rodinný štvordverový sedan. Druhá generácia prichádza tri a pol roka po prvej – jeho predchodca bol uvedený na jeseň v roku 2009. Oproti prvej generácii sa vyznačuje moderným štýlom, novou vizuálnou identitou prednej časti, charakteristikou pre značku a výraznejšou dynamickosťou. V interiéri Fluence stavia na silných stránkach predchodcu, ako komfort a priestrannosť, pričom kladie dôraz na technológiu a kvalitu spracovania.
Renault Fluence ponúka špičkovú technologickú výbavu. Nechýba mu asistent rozjazdu do kopca, elektronická parkovacia brzda či tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Multimediálna ponuka je obohatená o vstavaný interaktívny systém Renault R-Link.
Pochváliť sa Fluence môže aj tým, čo má pod kapotou, teda úspornými a výkonnými motormi. Ponúka škálu motorov prispôsobených očakávaniam zákazníkov rôznych krajín, v ktorých sa predáva. Motory v sebe kombinujú kultivovanosť s výkonom a úspornosťou.
V ponuke sú štyri dieselové verzie – nový motor 1,6 dCi/130 k, 1,5 dCi/90 k, 1,5 dCi/110 k a 1,5 dCi/110 EDC. Tiež jedna benzínová verzia 1,6 16V/110 k. Nechýba ani šesťstupňová dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch).
Nový Fluence sa vyrába vo fabrike Ayak-Renault v tureckej Burse a na Slovensku sa predáva od februára tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Autor