Renault Fluence - nový sedan

Pondelok, 25 január 2010

Francúzska automobilka Renault expanduje ďalej a koncom minulého týždňa uviedla na slovenský trh nový model Fluence. Ide o sedan nižšej strednej triedy, nebude sa však volať Mégane, aj keď sa zaraďuje do tohto radu, ale má nové meno Fluence. Nový sedan sa tvári a aj vyzerá ako švihák z lepšej spoločnosti a vyrábať bude v tureckom závode v Burse, do inovácie ktorého vložil Renault 110 miliónov eur.

Renault Fluence

Renault potrebuje sedany, ktoré sú v hierarchii Renaulta dôležitou kategóriou. V staršej generácii Clia to bola komerčne veľmi úspešná Thalia. Jej druhá generácia dostala upravený a modernejší kabát, čo zdvihlo jej imidž na vyššiu úroveň. Aj Renault Mégane prvej i druhej generácie mal svoj sedan. Thalia sa pýšila na svoju kategóriu rekordným pol kubíkovým kufrom, za ktorým síce nový sedan zaostáva, ale s objemom 496 litrov iba o zanedbateľné štyri litre. Takže aj Fluence je zaujímavým modelom pre vyznávačov veľkých priestorov pod zadnou kapotou.

Oproti sedanom nižšej strednej triedy má Fluence náskok v celkovej dĺžke 4620 mm a veľkému rázvoru náprav 2702 mm, ktorými sa vymyká nižšej strednej triede. Cieľom Renaultu bolo pripraviť nový model tak, aby bol jedným z najväčších a aj najkrajších sedanov svojej kategórie. Nový Fluence na rozdiel od prvej generácie Thalie má švihácky dizajn, ktorý najmä v zadnej partii tak trošku pripomína Lagunu kupé. Práve vďaka dizajnu je Fluence veľmi príťažlivým automobilom.

S treťou generáciou Mégane má dizajn nového sedanu veľmi málo spoločného, v interiéri je to však skôr naopak – tak v architektúre, kvalite materiálov i dielenskom spracovaní. Hlavnou zmenou je, že namiesto digitálneho centrálne umiestneného prístrojového štítu má nový sedan klasické kruhové prístroje – ručičkový otáčkomer, rýchlomer a združený prístroj umiestnené pred volantom. V strede palubnej dosky môže byť za príplatok, resp. v najvyššej výbave už v štandarde navigačný prístroj.

V ponuke motorov Fluence zaostáva za tým, čo ponúka modelový rad Mégane. Na výber je jeden benzínový a dva naftové agregáty. Benzínový má zdvihový objem 1,6 litra a výkon 110 koní. Turbodiesely zastupuje 1,5 dCi s výkonovými verziami 85 koní a 105 koní. Štandardom pre prvé dva je 5stupňová manuálna prevodovka, pre najvýkonnejšiu verziu 6stupňový manuál.

Už základná verzia Fluence má ABS s EBV a brzdový asistenčný systém, elektronický stabilizačný systém ESP, čelné, bočné a hlavové airbagy a Isofix. Z komfortnej tempomat s obmedzovačom rýchlosti, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, rádio s CD a MP3 prehrávačom, centrálne zamykanie, elektricky ovládané okná vpredu a ďalšie.

Pre modely Renault Fluence dominujú priaznivé ceny. Cena 11 990 eur je pravdepodobne jednou z najnižších pre takto veľký sedan. Vzťahuje sa na benzínovú verziu 1,6/110 koní a základnú výbavu Confort. Najlacnejší diesel 1,5 dCi/85 tiež vo výbave Confort stojí 13 690 eur. Výkonnejšia verzia 1,5 dCi/105 k v strednom stupni výbavy Exception sa predáva za 14 690 eur. Najvyšším stupňom výbavy je Privilege.

Renault Fluence na slovenskom trhu

Motor1,6 16V/110K1,5 dCi/85 k1,5 dCi/105 k
Zdvih. objem (cm³)159814611461
Najvyš. výkon (kW/k/ot)81/110/600063/85/375078/105/4000
Najvyš. krút. mom. (Nm/ot)151/4250200/1750240/2000
Prevodovka5M5M6M
Zrýchlenie 0-100 km/h (s)11,513,410,4
Najvyš. rých. (km/h)185175185
Kombin. spotreba (l/100 km)6,54,54,5
Emisie CO2 (g/km)155119119
Cena Confort11 99013 690
Cena Exception12 99014 690
Cena Privilege13 39015 090

Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
Toto auto sa im teda podarilo. Je ozaj krásne. Dúfajme že bude aj tak krásne poslúchať a nie ako poniektoré Renaulty...
Pridal Likožrút v sobotu 10 apríla 2010 o 13:32
Pači sa mi velmi ked zmizne sneh hned si ho aj kupime
Pridal števo v sobotu 04 februára 2012 o 15:00
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.