Štvrtok, 08 júl 2010
Renault zverejnil prvé fotografie nového konceptu DeZir ešte pred jeho premiérou, ktorá sa uskutoční na septembrovom parížskom autosalóne. Jeho jasná červená farba a pohon poháňaný elektrickým motorom naznačujú, že ani zmyselné línie, atraktívny športový dizajn, "zelený" elektrický pohon a s tým spojená ochrana životného prostredia sa navzájom nevylučujú.
Nový koncept DeZir je prvým projektom nového šéfdizajnéra Renaultu Laurensa van den Ackera a naznačuje, akým smerom sa bude uberať dizajn francúzskej automobilky v najbližšej budúcnosti. Prístup nového šéfdizajnéra je stelesnený v troch kľúčových slovách, ktoré vyjadrujú víziu značky: jednoduchosť, zmyselnosť a "teplo". Dodržiavaním tejto stratégie budú budúce automobily značky Renault progresívne vyjadrovať túto víziu a dláždiť tak cestu pre produktový plán založený na súvisiacej a jasnej ponuke.
DeZir poháňa elektrický motor uložený kvôli optimalizovanému rozloženiu hmotnosti pred zadnou nápravou. Zdrojom energie sú lítium-iónové batérie s kapacitou 24 kW/h uložené za sedačkovou lavicou a dovoľujú vozidlu dojazd 160 km. Elektromotor je rovnaký ako sa používa v elektrických modeloch Renaultu, má však zvýšený výkon a krútiaci moment na 150 koní a 226 Nm.
Chladenie batérií zabezpečuje nielen prúdenie vzduchu v pozdĺžnom smere, ale aj prúd vzduchu, ktorý vstupuje cez bočné prieduchy zapustené do bočných hliníkových panelov. Batérie možno nabíjať troma spôsobmi: štandardne využitím bežnej domovej zásuvky sa plne nabijú za 8 hodín, využitím 400V trojfázového prúdu trvá nabitie na 80 % kapacity 20 minút alebo rýchlou výmenou batérií vďaka technológii Renault Quick Drop za 3 minúty.
Pre optimalizáciu dojazdu a dynamických výkonov sa podarilo udržať nízku hmotnosť DeZiru: jeho karoséria je vyrobená z kevlaru, zatiaľ čo jeho oceľový rúrkový rám je podobný tomu, ktorý je použitý v pretekárskom Mégane Trophy. DeZir s ním zdieľa aj niektoré podvozkové komponenty, napríklad dvojité lichobežníkové zavesenie, aby poskytoval vysoký jazdný štandard a precízne jazdné vlastnosti.
Rozmery
- Dĺžka: 4225mm
- Šírka: 1968mm
- Výška: 1163mm
- Svetlá výška: 110mm
- Rázvor: 2582mm
- Rozchod kolies: vpredu/vzadu 1600/1705mm
Technické údaje
- Motor: Elektrický synchrónny s rotorovou cievkou
- Výkon: 110 kW/150 k
- Krútiaci moment: 226 Nm
- Max. rýchlosť: 180 km/h
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,0 s
- Batéria: Li-ion (24kW/h)
- Dojazd: 160 km
- Prevodovka: piama s redukciou a meničom jazdy vpred/vzad
- Pohon zadných kolies: elektrický s aktívnym diferenciálom
- Podvozok: oceľový rúrkový rám
- Kolesá a pneumatiky: 245/35 R 21
- Priemer ventilovaných brzdových kotúčov: 356mm (vpredu aj vzadu)
- Brzdy: Kotúčové, 6 piestikové vpredu aj vzadu
- Koeficient odporu vzduchu: 0,25 Cd
- Hmotnosť: 830 kg
Foto: Renault