Renault Clio ako kombi: GrandTour

Nedeľa, 12 august 2007

Zámer rozšíriť ponuku malého automobilu Clio o nový model predviedol Renault už na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, keď predstavil koncept malého kombi Clio Grand Tour Concept. Teraz francúzsky výrobca uvoľnil prvé oficiálne fotografie sériového modelu, ktorý verejnosti predstaví vo svetovej premiére už o necelý mesiac na frankfurtskom autosalóne.

Renault Clio kombi Renault Clio kombi

Koncept predstavený v Ženeve bol iba trojdverový, dlhý 4,2 metra a základný objem batožinového priestoru mal 430 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel až 1275 litrov. Produkčný model sa od konceptu dosť odlišuje už v samotnej koncepcii. Predovšetkým nie je troj-, ale päťdverový, čo poteší najmä záujemcov o menší rodinný automobil. Batožinový priestor má objem 439 litrov, dĺžka automobilu zostala 4,2 metra. Rozdielnosť sériového modelu a konceptu je zrejmá z fotografií oboch automobilov.

Nový Clio GrandTour má niesť aj nové pomenovanie Estate. Tvar karosérie napovedá, že u tohto na rozdiel od väčšiny súčasných modelov Renault sa výrobca priklonil viac k triezvym konvenčným tvarom. Najmä splývajúca zaoblená zadná časť karosérie je odklonom od toho, čo sa v Renaulte v kategóriách menších automobilov doteraz najviac nosí. Charakteristické prvky Clia tretej generácie si však Clio GrandTour zachovalo najmä v prednej časti karosérie vrátane svetlometov. Nové kombi je zaujímavý i príťažlivý automobil, ktorý spestrí ponuku v kategórii malých kombi.

Renault Clio kombi Renault Clio kombi

Clio kombi bude mať najbližších konkurentov v Peugeote 207 SW a novej Škode Fabia Combi, ktorá sa po prvý raz predstaví v rovnakom čase a na rovnakom mieste ako Renault Clio kombi. Do predaja, aj na slovenský trh, príde Clio GandTour začiatkom roka 2008. Slovenskej verejnosti sa Clio GandTour predstaví krátko po Frankfurte na autosalóne v Nitre.

Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.