Utorok, 04 júl 2017
Captur, najmenší crossover Renaultu, má slovenské ceny a už tri mesiace po svetovej premiére na autosalóne v Ženeve sa začal predávať.
Renault Captur, najpredávanejšie malé SUV v Európe, prichádza po štyroch rokoch v modernizovanej podobe. Je jedným z najpredávanejších áut vo svojom segmentu. Dizajnové zmeny mu pomohli, napríklad mierne upravený vzhľad v štýle Kadjara, jeho väčšieho brata. Bonusom je aj to, že nový Captur ponúkne teraz aj verziu v najluxusnejšom vyhotovenia Initiale Paris.
Captur je teda dizajnovo opäť bližšie k väčšiemu modelu Kadjar. Prednú mriežku chladiča v Renaulte pozmenili tak, aby sa model viac podobal na crossovery od Renaulta. Mriežka má výrazné chrómové lemovanie a predný i zadný nárazník dostali spodný ochranný kryt. Na výber je aj niekoľko dizajnovo rôznych diskov kolies: 16palcové Adventure, 17palcové Emotion a Explore, alebo špeciálne Initiale Paris.
Bonusom pre Captur je aj fakt, že zákazníci si môžu vyberať z piatich rôznych výbav. Od základnej Life cez Zen, Intens, CX-Mod po najvyššiu a najuxusnejšiu Initiale Paris. Vybrať si môžu tú, ktorá im viac vyhovuje a na ktorú im vystačí obsah peňaženky.
Už v základnej výbave Life má Captur prvky výbavy ako ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, elektronický stabilizačný systém s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti, asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách, čelné airbagy, bočné airbagy, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, systém sledovania mŕtveho uhla a rad ďalších.
Nový Captur je od tretieho stupňa výbavy možné vybaviť napríklad aj fixným panoramatickým strešným oknom. Okno je dostupné exkluzívne pre dvojfarebné konfigurácie karosérie. Strešné okno ešte viac presvetlí kabínu vozidla.
Pre príjemné cestovanie v modeli Captur je viacero nových technológií. Prémiový zvuk zaisťuje audiosystém Bose so siedmimi reproduktormi a subwoofer v kufri vozidla. Nové sú tri multimediálne systémy. Systém R&Go umožňuje prístup k najbežnejším funkciám auta ako sú navigácia, telefonovanie, multimédiá a k údajom o vozidle. Ďalšie dva systémy sú Media Nav Evolution a R-Link Evolution.
Interiér Capturu ťaží z kvalitných plastov, chrómových doplnkov a elegantne tlmených farebných odtieňov. Volant ponúka ešte lepšie spracovanie materiálov a najvyššia verzia je dostupná s volantom potiahnutá exkluzívnou kožou Nappa.
Ponuka motorov pre nový Captur sa v podstate nemenila. Je tu benzínový trojvalec 0,9 TCe/66 Kw (označený ako TCe 90) a štvorvalec 1,2 TCe/87 kW (TCe 110), turbodieselovú ponuku tvorí štvorvalec 1,5 dCi vo výkonových variantoch 66 kW (dCi 90) a 81 kW (dCi 110). K nim sa viaže buď mechanická prevodovka s ručným radením alebo dvojspojková EDC.
Nový Captur zdobí aj viacero nových technológií. Napríklad audiosystém Bose so siedmimi reproduktormi a subwooferom v batožinovom priestore. Tiež tri multimediálne systémy. Systém R&Go umožňuje prístup k najbežnejším funkciám auta ako sú navigácia, telefonovanie, multimédiá a k údajom o vozidle. Ďalšie dva sú Media Nav Evolution a R-Link Evolution.
Ceny nového Renaultu Captur
Motor | Life | Zen | Intens | X-Mod | Initiale Paris |
Energy TCe 90 | 12 190 | 13 190 | 15 390 | 16 690 | --- |
Energy TCe 120 | --- | 14 190 | 16 390 | 17 690 | 20 190 |
Energy TCe 120 EDC | --- | 15 290 | 17 490 | 18 790 | 21 290 |
Energy dCi 90 | --- | 15 890 | 18 090 | 19 390 | --- |
Energy dCi 90 EDC | --- | 17 290 | 19 490 | 20 790 | 23 290 |
Energy dCi 110 | --- | --- | --- | 20 190 | 22 690 |