Piatok, 17 august 2012
Po viac ako desiatich rokoch od uvedenia súčasnej generácie Range Roveru prichádza teraz nová, už štvrtá generácia britského luxusného vládcu terénu, ale rovnako aj ostatných ciest. Máme jeho oficiálne fotografie, zatiaľ sa však nevie, kde bude po prvý raz verejne prezentovaný. Keďže sa blíži autosalón v Paríži, možno predpokladať, že to bude koncom septembra práve tu.
Prvý Range Rover sa vyrábal od roku 1970. V tejto podobe sa predával dlhočizných 26 rokov, napriek tomu, že v roku 1994 nastúpila druhá generácia, takže posledné dva roky sa prvá a druhá generácia vyrábali súčasne. Súčasný Range Rover sme spoznali v roku 2001 a dodnes ovláda trh luxusných off-roadov.
Nový Range Rover je najluxusnejší a najodolnejší Range Rover všetkých čias. Ľahší, výkonnejší, využíva vysokokvalitné materiály a najmodernejšie technológie, ktorými si Range Rover upevnil svoju vedúcu pozíciu medzi prémiovými SUV.
Podľa britskej automobilky je nový Range Rover najprepracovanejšie prémiové SUV a prvé na svete s celohliníkovou konštrukciou. Vďaka tomu, aj keď je dlhší, je od predchodcu ľahší o 320 až 420 kg, a to v závislosti od špecifikácie. Má nižšiu spotrebu a produkuje aj menej emisií CO2. Nový Range Rover sa bude vyrábať v anglickom Sollihule.
Štvrtá generácia Range Roveru je od základu nový model. Na prvý pohľad sa dá spoznať podľa tvaru hlavných a koncových svetiel. Viac zošikmená je predná časť, iné sú otvory na vstup vzduchu v nárazníkoch a veko batožinového priestoru je dvojdielne. Tvarovo sa Range Rover veľmi nezmenil, čo však bolo určite cieľom. Nadväzuje tak na ikonický dizajn pôvodného modelu spred štyridsiatich rokov.
"Navrhnutie novej generácie Range Rover, ktorá nasleduje po štyridsiatich úspešných rokoch, prináša aj veľkú zodpovednosť k DNA ikony," hovorí šéfdizajner Land Roveru Gerry McGovern.
Ľahšia a pevná karoséria je účelne doplnená hliníkovou architektúrou prednej a zadnej nápravy s novým pneumatickým pružením. To má zabezpečiť lepšie ovládania vozidla a zvýšiť agilitu bez straty jazdného komfortu. Nový podvozok poskytuje vynikajúcu kontrolu pohybu karosérie a nízku mieru bočného nakláňania v zákrutách.
Medzi popredné inovatívne technológie sa radí nová generácia unikátneho systému Land Rover Terrain Response®, ktorý analyzuje aktuálne jazdné podmienky a automaticky zvolí nastavenie vozidla a najvhodnejší režim jazdy v akomkoľvek teréne, napríklad asfalt, piesok, sneh a pod. Či sa to bude dať vypnúť alebo manuálne nastaviť, to známe nie je.
V kabíne ponúka aj nový Range Rover výnimočný pocit pohodlia a ticha, ktorý spĺňa najvyšší štandard prémiového SUV. Luxusný interiér obsahuje charakteristický dizajn Range Roveru v novom a modernom vyhotovení. Prepracované detaily a elegantné povrchy využívajú tie najjemnejšie kože a obklady. Cestujúci na zadných sedadlách môžu využiť o 12 cm viac priestoru pre nohy a v prípade balíka Executive aj luxusné dvojmiestne sedenie.
Nový model bude v ponuke s výkonnými zážihovými motormi V8 a vznetovým TDV6 alebo SDV8 motormi. Podrobnejšie informácie o pohonných agregátoch, objemoch a výkonoch zatiaľ nie sú k dispozícii.
Nový Range Rover sa bude dať objednať od septembra tohto roku a prvé dodávky sú naplánované na začiatok roka 2013.
Autor: J. GoldbergerFoto: Land Rover