Utorok, 14 február 2012
Range Rover Evoque si zobrala nemecká tuningová firma Arden za objekt svojich úprav i skrášľovania vzhľadu. Niet pochybností o tom, že je to preto, že najmenší Range Rover je mimoriadne SUV a že práve preto zaujalo špecialistov vychýrenej firmy.
Nebudeme opakovať slová chvály na adresu najmenšieho Range Rovera, ktorý ako historicky prvý Range Rover používa pohon 4x4 i pohon iba jednej nápravy. Okrem toho, že očaruje dizajnom a luxusom, prekvapí aj schopnosťami v teréne. Britský Evoque je medzi SUV skutočným skvostom, malou perlou, za čo sa mu dostalo viacero ocenení. Napríklad istý renomovaný nemecký časopis ho ocenil ako najpopulárnejšie dovážené SUV.
Nemecká tuningová firma Arden sa už štyri desaťročia špecializuje na zdokonaľovanie britských automobilov a nových produktov a vylepšuje a skrášľuje ich športový vzhľad. Arden si vzal do parády aj Range Rover Evoque. Nahradil napríklad pôvodnú plastovú mriežku chladiča ručne vyrábanou sieťovanou mriežkou z nerezovej ocele s novou exkluzívnou konštrukciou.
Arden modifikoval zadný nárazník, pridal zadný difúzor. Arden pridal aj štýlové disky kolies s veľkosťou až 22 palcov a urobil aj viacero menších zmien napríklad na prednom nárazníku, navrhol a dodal bočné nadstavenia, ktoré slúžia ako prahy pri nastupovaní a vystupovaní z vozidla.
Za dizajnom však nezaostáva ani to, čo je schované pod kabátom. Evoque disponuje výkonnými i úspornými pohonnými jednotkami, benzínovými i naftovými, ktoré mu môžu závidieť mnohé iné značky. Napríklad dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec vyvinie až 240 koní alebo 2,2litrový naftový TD4 150 koní a SD4 190 koní.
Práve tento vznetový motor upravili špecialisti Ardenu. Vďaka novej elektronickej riadiacej jednotke ECU (Electronic Control Unit) a upravenému výfukovému systému na športový a novým koncovkám výfuku za výrazne väčšie a športovejšie sa zvýšil výkon modelu Evoque s 2,2litrovým turbomotorom o 30 koní na výsledných 270 koní. Vyšší je aj krútiaci moment o 50 Nm, čo sa priaznivo prejaví najmä pri nízkych a stredných otáčkach motora.
Autor: J. GoldbergerFoto: Arden