Streda, 09 september 2015
Renault oficiálne predstavuje svoj nový Mégane po tom, ako unikli jeho prvé snímky. Či únik fotografií bol marketingový ťah francúzskej automobilky alebo zlomyseľnosť neznámej osoby, to je teraz jedno. Faktom je, že Renault plánoval ukázať svoj nový model na autosalóne vo Frankfurte. Podstatné zatiaľ je to, že aspoň čo-to sa o novom Mégane dozvieme v predstihu.
Podľa publikovaných informácií je Mégane štvrtej generácie širší a nižší ako súčasný model, takže vyzerá športovejšie a mal by byť na cestách istejší. Dizajn nového modelu pokračuje v trende dynamického vzhľadu, aj vďaka ktorému sa ho za dvadsať rokov výroby predalo až šesť a pol milióna exemplárov. Aby toho nebolo málo, k základnému modelu pridáva francúzska automobilka aj ostrejší variant GT, na ktorom sa podieľala divízia Renault Sport.
Na prednej časti sa nový Mégane pýši špecifickými svetlometmi v tvare písmena C a veľkého vertikálneho loga. Zadné koncové svetlá sú zasa tvarované tak, aby zvýrazňovali šírku vozidla, ktorá je teraz väčšia vpredu o 47 mm a vzadu o 39 mm. Aj vďaka nej a menšej výške prednej časti o 25mm bude mať nový Mégane na ceste lepšiu stabilitu. Zväčšil sa aj rázvor náprav - je dlhší o 28 mm.
Verzia Mégane GT má športovejší predný nárazník na lepšie vyjadrenie športového ducha. Dizajn má bočné prívody vzduchu a novú mriežku chladiča. Vzadu je difúzor s výraznými koncovkami výfuku, údajne inšpirované monopostami formule 1. Verzia GT sa bude dodávať v modrej farbe IronBlue v kombinácii so zložkami farby Dark Metal na prednej časti a na spätných zrkadlách. Jazdiť bude na 18 palcových hliníkových kolesách špeciálne vyvinutými divíziou Renault Sport. Pošepkáva sa tiež, že dostane aj pohon štyroch kolies 4Control.
Na premiére vo Frankfurte predstaví Renault všetko to, čo o novom modeli ešte nevieme – dizajn interiéru, použité technológie a motory. Vzhľadom na to, že Renault pre svoj nový model použil platformu CMF-CD, ktorú má aj Nissan Pulsar, mohol by aj Renault u nového modelu nasadiť benzínové a vznetové motory s objemom 1,2 a 1,6, ktoré používa Pulsar a pre verziu GT motor s objemom 1,8 litra.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault