Streda, 07 júl 2004
Nové BMW X5 je už dlhší čas na svete, na oficiálne uvedenie sa ešte len čaká. Aká teda v skutočnosti je horúca novinka z dielne bavorskej automobilky? Na bližšie zoznámenie sa s novým modelom nech nám zatiaľ vystačia oficiálne tlačové materiály a fotografie výrobcu. Už z nich je jasné, že novinka oproti predchodcovi sa revolučne nezmenila. Žiadne dramatické zmeny na vonkajšom vzhľade, v interiéri ani technike, a tak nový automobil pokračuje v ceste nastúpenej pôvodným modelom. A aj keď zmeny na novom modeli nie sú skokom, určite sú krokom dopredu.
Ak teda vzhľad nového X5 nezaznamenal výrazné dizajnové zmeny, práve zdanlivo tie naoko malé prispeli k tomu, že novinka je teraz uhladenejšia a vyzerá agresívnejšie. V prednej časti k tomu veľkou mierou prispeli nové veľké a originálne svetlomety a zväčšená mriežka chladiča, členitejší predný nárazník a nové prelisy na prednej kapote. Tvarovanie zadnej časti aj vďaka novým zadným koncovým svetlám znamená, že táto partia tým nielenže zmenila svoj výraz a pôsobí lepšie, ale zmodernizovala celkový vzhľad X5-ky druhej generácie.
Pochvalne sa možno vysloviť aj o interiéri, kde výrobca použitím mäkčených plastov a ostatných kvalitných materiálov spolu s dokonalým lícovaním a kvalitným dielenským spracovaním neostal nič dlžný kvalite renovovaného výrobcu. K cestovnej pohode má prispieť aj ostatná vnútorná výbava vrátane klimatizácie a kvalitného audiosystému.
Pozornosť si zasluhuje tiež priestranný interiér i veľký batožinový priestor za druhým radom sedadiel. Ten sa síce zmenší v prípade použitia tretieho radu sedadiel, ktoré sú skôr núdzové ako plnohodnotné, ale aj potom zostane ešte priestor s objemom 200 litrov na prevoz batožín.
Ako sme už povedali, aj keď sa dizajn príliš nezmenil, je nové SUV od BMW oproti doterajšiemu modelu prvej generácie agresívnejšie a modernejšie. Tí ktorí ho poznajú, určite nebudú novým modelom sklamaní. A tí, ktorí naň doteraz len mysleli a túžili ho mať, budú určite milo prekvapení, a to isto aj vďaka výkonným motorom, či už benzínovému šesťvalcu 3,0 l (200 kW/272 k), rovnako benzínovému osemvalcu s objemom 4,8 l (251 kW/355 k), alebo šesťvalcovému turbodieselu (173 kW/235 k).