Štvrtok, 22 február 2018
Peugeot Rifter ako koncernový súrodenec modelov Citroën Berlingo a Opel Combo, predstavené tiež len prednedávnom, sa ako úplná novinka predstaví ako tretí do rodiny PSA už o necelé dva týždne na autosalóne v Ženeve. Namiesto tradičného mena Partner dostal, kto vie prečo, nové meno Rifter.
Peugeot Partner debutoval v roku 1996 ako kompaktné MPV. Väčší restylig absolvoval po deviatich rokoch v roku 2005 a o tri roky neskôr ho nahradil značne modernizovaný model Partner Tepee. Za dvadsaťdva rokov výroby bol tento osobno-úžitkový model obchodne úspešný a získal si obľubu aj u zákazníkov. Veď sa ho vo svete doteraz predalo až 4 milióny exemplárov.
Keďže nový Rifter vychádza zo súrodeneckej dvojice Citroën Berlingo a Opel Combo, bude zrejme identický aj jeho technický základ, alebo sa bude líšiť len minimálne. "Kabát" – exteriér resp. karoséria, ako to už v podobných prípadoch býva, si značka vždy ušije na svoj štýl. V tomto prípade si Peugeot niektoré dizajnové prvky vzal z modelov Peuget 3008 alebo 5008, aj keď základné tvary karosérie Riftera, Berlinga a Comba sú vo svojej siluete takmer identické.
Rifter ponúkne dva varianty karosérie – s dĺžkou pre piatich cestujúcich a predĺženú sedemmiestnu, ktorá je dlhšia o 350 milimetrov a meria 4750 mm. Kratší model má 4400 milimetrov. Rôzne veľké budú rázvory náprav oboch modelov, čo umožňuje modulárna platforma EMP II, na ktorej Rifter stojí. Kratšia päťmiestna verzia má v druhom rade tri samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do podlahy a čomu v Peugeote hovoria Magic Flat. Priestranný interiér poskytne dostatok miesta pre posádku a vzadu veľký batožinový priestor s veľkými výklopnými dverami enormný priestor pre batožiny.
Nový Peugeot Rifter myslí aj na priaznivcov, ktorí vyznávajú vlastnosti áut typu SUV a tak si prevzal niektoré štylistické a funkčné prvky zo SUV: zvýšenú svetlú výšku, veľké kolesá, veľkorysú ochranu prahov dverí, spodnej časti karosérie, oblúkov kolies a nárazníkov, ale aj predný a zadný kryt podvozku.
Dizajn interiéru nového Riftera je unikátny a nezaprie príslušnosť k značke. Peugeot i-Cockpit vytvára harmonický a moderný interiér pomocou nových technológií, kvalitných materiálov a rovnako kvalitného vyhotovenia.
Rifter ponúka zážitok z jazdy, ktorú podporujú napríklad kompaktný volant s dvomi plochými časťami pre lepšie uchopenie a manipuláciu, 8palcový dotykový displej, ktorý je v dobrom dosahu vodiča a v jeho zornom poli, a vylepšený farebný Head-up displej kvôli lepšej čitateľnosti.
Vrcholom ponuky modelu Riftera bude verzia GT Line. Bude jednoznačne identifikovateľná podľa čiernych špecifických prvkov vo farbe Noir Onyx, ktorými je orámovaná mriežka chladiča, kryty spätných zrkadiel, strešné nosiče a okrasné prvky v bočných lištách.
Exkluzívny štýl nového Riftera dopĺňajú 17palcové zliatinové disky s diamantovým brúsením Aoraki, ako aj medené nápisy GT Line na predných blatníkoch a na dverách batožinového priestoru. Ďalšími znakmi tejto verzie je kožený volant, prvky palubnej dosky v hnedej farbe Marron Quente, čalúnenie Tissu Casual, ako aj šachovnicové pozadie ciferníkov.
Nový Rifter môže mať pod kapotou benzínový trojvalec 1,2 PureTech z dvoch výkonových verzií. Slabší s výkonom 81 kW/110k s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo výkonnejší s 96 kW/131k , ktorý sa od roku 2019 bude kombinovať s osemstupňovým automatom. Táto verzia dostane už v základe časticový filter. Obe verzie vyhovujú európskej norme Euro 6c.
Peugeot nezabudol ani na priaznivcov naftových motorov. Pre nich bude osádzať do Riftera agregát BlueHDi vo výkonových verziách 55 kW/75k, 75 kW/102k a 96 kW/131k. Prvé dva varianty budú mať 5stupňové mechanické prevodovky, najvýkonnejšia verzia dostane šesťstupňový manuál alebo osemstupňový automat. Aj tieto agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6c. Zaujímavosťou je, že nový Rifter sa bude dať objednať aj s pohonom všetkých kolies.
Do predaja nový Rifter príde v septembri tohto roku. Ide o globálny model, takže v predaji bude ako celosvetový model.
Autor: J. GoldbergerFoto: Peugeot