Peugeot: Rifter za Partnera?

Štvrtok, 22 február 2018

Peugeot Rifter ako koncernový súrodenec modelov Citroën Berlingo a Opel Combo, predstavené tiež len prednedávnom, sa ako úplná novinka predstaví ako tretí do rodiny PSA už o necelé dva týždne na autosalóne v Ženeve. Namiesto tradičného mena Partner dostal, kto vie prečo, nové meno Rifter.

1 Peugeot Rifter
Peugeot Rifter ako nástupca známeho modelu Partner sa predstaví v Ženeve

Peugeot Partner debutoval v roku 1996 ako kompaktné MPV. Väčší restylig absolvoval po deviatich rokoch v roku 2005 a o tri roky neskôr ho nahradil značne modernizovaný model Partner Tepee. Za dvadsaťdva rokov výroby bol tento osobno-úžitkový model obchodne úspešný a získal si obľubu aj u zákazníkov. Veď sa ho vo svete doteraz predalo až 4 milióny exemplárov.

Keďže nový Rifter vychádza zo súrodeneckej dvojice Citroën Berlingo a Opel Combo, bude zrejme identický aj jeho technický základ, alebo sa bude líšiť len minimálne. "Kabát" – exteriér resp. karoséria, ako to už v podobných prípadoch býva, si značka vždy ušije na svoj štýl. V tomto prípade si Peugeot niektoré dizajnové prvky vzal z modelov Peuget 3008 alebo 5008, aj keď základné tvary karosérie Riftera, Berlinga a Comba sú vo svojej siluete takmer identické.

Rifter ponúkne dva varianty karosérie – s dĺžkou pre piatich cestujúcich a predĺženú sedemmiestnu, ktorá je dlhšia o 350 milimetrov a meria 4750 mm. Kratší model má 4400 milimetrov. Rôzne veľké budú rázvory náprav oboch modelov, čo umožňuje modulárna platforma EMP II, na ktorej Rifter stojí. Kratšia päťmiestna verzia má v druhom rade tri samostatné sedadlá, ktoré je možné sklopiť do podlahy a čomu v Peugeote hovoria Magic Flat. Priestranný interiér poskytne dostatok miesta pre posádku a vzadu veľký batožinový priestor s veľkými výklopnými dverami enormný priestor pre batožiny.

Nový Peugeot Rifter myslí aj na priaznivcov, ktorí vyznávajú vlastnosti áut typu SUV a tak si prevzal niektoré štylistické a funkčné prvky zo SUV: zvýšenú svetlú výšku, veľké kolesá, veľkorysú ochranu prahov dverí, spodnej časti karosérie, oblúkov kolies a nárazníkov, ale aj predný a zadný kryt podvozku.

Dizajn interiéru nového Riftera je unikátny a nezaprie príslušnosť k značke. Peugeot i-Cockpit vytvára harmonický a moderný interiér pomocou nových technológií, kvalitných materiálov a rovnako kvalitného vyhotovenia.

Rifter ponúka zážitok z jazdy, ktorú podporujú napríklad kompaktný volant s dvomi plochými časťami pre lepšie uchopenie a manipuláciu, 8palcový dotykový displej, ktorý je v dobrom dosahu vodiča a v jeho zornom poli, a vylepšený farebný Head-up displej kvôli lepšej čitateľnosti.

Vrcholom ponuky modelu Riftera bude verzia GT Line. Bude jednoznačne identifikovateľná podľa čiernych špecifických prvkov vo farbe Noir Onyx, ktorými je orámovaná mriežka chladiča, kryty spätných zrkadiel, strešné nosiče a okrasné prvky v bočných lištách.

Exkluzívny štýl nového Riftera dopĺňajú 17palcové zliatinové disky s diamantovým brúsením Aoraki, ako aj medené nápisy GT Line na predných blatníkoch a na dverách batožinového priestoru. Ďalšími znakmi tejto verzie je kožený volant, prvky palubnej dosky v hnedej farbe Marron Quente, čalúnenie Tissu Casual, ako aj šachovnicové pozadie ciferníkov.

Nový Rifter môže mať pod kapotou benzínový trojvalec 1,2 PureTech z dvoch výkonových verzií. Slabší s výkonom 81 kW/110k s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo výkonnejší s 96 kW/131k , ktorý sa od roku 2019 bude kombinovať s osemstupňovým automatom. Táto verzia dostane už v základe časticový filter. Obe verzie vyhovujú európskej norme Euro 6c.

Peugeot nezabudol ani na priaznivcov naftových motorov. Pre nich bude osádzať do Riftera agregát BlueHDi vo výkonových verziách 55 kW/75k, 75 kW/102k a 96 kW/131k. Prvé dva varianty budú mať 5stupňové mechanické prevodovky, najvýkonnejšia verzia dostane šesťstupňový manuál alebo osemstupňový automat. Aj tieto agregáty spĺňajú emisnú normu Euro 6c. Zaujímavosťou je, že nový Rifter sa bude dať objednať aj s pohonom všetkých kolies.

Do predaja nový Rifter príde v septembri tohto roku. Ide o globálny model, takže v predaji bude ako celosvetový model.

1 Peugeot Rifter 2 Peugeot Rifter 3 Peugeot Rifter
Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.