Piatok, 26 september 2014
Automobilka Peugeot krátko pred parížskym autosalónom mediálne predstavila štúdiu crossovera, možno predstavu o budúcom uvažovanom modeli 6008. Štúdia je dlhá 4,5 metra a pohonnou jednotkou je plug-in hybrid, ktorý kombinuje benzínový motor s dvomi elektromotormi.
Spolu so štúdiou Quartzom predstaví Peugeot v Paríži aj svoju druhú novinku, koncept Axalt, ktorý po prvý raz ukázal na jar tohto roku v Číne na autosalóne v Pekingu. Quartz je však hlavnou novinkou a má ukázať smerovanie Peugeotu v segmente SUV. Svojim futuristickým dizajnom sa štúdia vymyká tvarom, na ktoré sme doteraz v tejto kategórii automobilov neboli zvyknutý.
Štúdia Quartz je novou víziou značky o budúcnosti segmentu SUV. Tento koncept spája výnimočný výraz novej generácie SUV s najvýkonnejšími verziami značky.
Použité športové prvky, ako v exteriéri tak aj v interiéri sú jedinečné vďaka nádhernému dizajnu a inovatívnym materiálom: čadičovému kameňu, digitálne utkaným textíliám, melírovanej koži a iným.
Peugeot Quartz vyzerá už na prvý pohľad športovo, robustne a nepochybne aj ako výkonný automobil. Spojením karosérie SUV a kabíny hatchbacku vznikol výnimočný dizajn. Quartz má i-Cockpit úplne zameraný na vodiča. Umožňuje ovládať až 500 koní pohonnej jednotky Peugeot Sport, ako aj inteligentný podvozok.
Krídlové otváranie dverí dohora umožňuje ľahký prístup do kabíny. Quartz je postavený na platforme EMP2 (má ju Peugeot 308) s kompozitnou karosériou s lepenými panelmi. Pri jej stavbe použili nový výrobný proces, ktorým sa znížila hmotnosť a dosiahla vysoká tuhosť. Najmä vďaka tomu bolo možné odstrániť stredový stĺpik.
Rešpektovaním tradícií automobilového priemyslu sa v kabíne použila aj koža. V záujme športovej atmosféry sú podlahy, stĺpiky a strecha odeté do čiernej kože a kontaktné plochy, ako sedadlá a operadlá, sú z hnedej kože. Takáto hnedá koža má pôvod v nábytku alebo starom oblečení.
Koncept Quartz je plug-in hybrid. Kombinuje štvorvalcový benzínový motor s výkonom 199 kW/270 k (330 Nm) a elektromotor na zadnej náprave s výkonom 85 kW (115 k), ktorý sa pri brzdení dobíja. Špecifické ESP riadi rozdelenie brzdných síl medzi štyri kolesá a zabezpečuje tak stabilitu vozidla, ale aj optimálne riadenie úrovne nabitia batérie. Jazdiť môže v troch režimoch: v čisto elektrickom prejde okolo 50 km, mód Road je pre bežnú premávku a Race pre dynamickú jazdu.
Jazdné vlastnosti sú zrejmé už pri pohľade na 2,06 m širokú prednú časť vozidla a na pneumatiky so šírkou 305 mm. Osvetlenie obstarávajú optické LED moduly. Svetlomety bez skla sú zvýraznené svetlovodom, ktorý na stranách vystupuje z karosérie a roztína tok vzduchu. Lev je umiestnený v strede mriežky chladiča so šachovnicovým vzorom, ktorý sa mení podľa polohy pozorovateľa.
"Koncepty Exalt a Quartz prezentujú víziu značky o luxusnom vozidle. Pre takýchto zákazníkov chce Peugeot exkluzívne koncepty: nevšedný dizajn, inovatívne materiály, výnimočné pocity" povedal o novej štúdii Maxime Picat, generálny riaditeľ Peugeotu.
Autor: J. GoldbergerFoto: Peugeot