Peugeot 508: nová podoba a vyššia elegancia

Štvrtok, 16 september 2010

Parížsky autosalón je už na "dostrel" a tak necelé tri týždne pred jeho otvorením automobilky vystreľujú do mediálneho sveta svoje najväčšie tromfy. Nie inak to urobil v týchto dňoch aj francúzsky Peugeot, keď dal novinárom k dispozícii podrobné informácie a fotografie o chystanom úplne novom modeli Peugeot 508. Svetovú premiéru bude mať nový elegantný peugeot na autosalóne v Paríži, ktorý sa pre verejnosť začne 2. októbra tohto roku.

Peugeot 508 spredu
Nový model 508 vyniká špičkovými hodnotami koeficienta odporu vzduchu cx = 0,25

Nový Peugeot 508 sa predstaví v Paríži vo verzii sedan i kombi (SW). Pri porovnávaní týchto dvoch modelov možno povedať, že v Peugeote prešli od dynamického vzhľadu, ktorý predstavoval model 407 a ktorého je nový model 508 nástupcom, ku konvenčnejším tvarom, väčšej elegancii a kvalite. Kritériom pri tvorbe nového modelu 508 bola aj vyššia konkurencieschopnosť.

Novým päťkovým radom sa Peugeot tak symbolicky vracia k známym a svojho času obľúbeným modelom 504 a 505, ktoré však na rozdiel od nového peugeota mali poháňané kolesá zadnej nápravy, kým novinka má pohon predných kolies. Nový model napriek nárastu rozmerov karosérie znížil svoju hmotnosť oproti modelu 407 tak vo verzii sedan ako aj kombi (o 25 kg, resp. 45 kg), vďaka hladkým líniám karosérie má však špičkové koeficienty aerodynamického odporu vzduchu cx – sedan 0,25 a kombi 0,26.

Ak by sme porovnávali vonkajšie rozmery modelu 508 s odchádzajúcim 407, tak nový model je od predchodcu v každom rozmere väčší: v dĺžke o 101 mm (4792 mm), v šírke o 109 mm (1920 mm), vo výške o 1 mm (1456 mm), rázvor náprav je väčší o 92 mm a predný previs kratší o 43 mm.

Rozmery Peugeot 508 a 508 SW

Peugeot 508Peugeot 508 SW
Dĺžka (mm)47924813
Šírka (mm)18531853
Výška (mm)14561476
Rázvor (mm)28172817
Previs vpredu / vzadu (mm)985-990985-1011
Objem batož. priestoru (l)515560

Vďaka väčším vonkajším rozmerom, predovšetkým väčšiemu rázvoru o vyše deväť centimetrov, má nový Peugoet 508 proporcionálnejšie priestrannejší interiér, čo ocení celá posádka, najviac však cestujúci na zadných sedadlách.

Peugeot 508 zozadu
Kombi 508 SW upustilo od nekonvenčného dizajnu zadnej časti, ktorý mal model 407

Peugeot do nového modelu bude montovať dva benzínové motory a päticu vznetových motorov. Spolupracovať budú s troma druhmi 6stupňových prevodoviek: manuálnou, robotizovanou a automatickou.

Benzínové motory

Motor1,6 VTi/120 k1,6 THP/156 k
Max. výkon (kW/k/ot)88/120/6000115/156/6000
Krút. mom. (Nm/ot)160/4250240/1400 – 4000
Prevodovka6st robtizovaná6st manuál./aut.
Max. rých. (km/h)204224/220
Zrých. 0-100 km/h (s)11,58,6/8,8
Komb. Spotreba (l/100 km)6,26,7/6,8
Emisie CO2 (g/km)144154

Naftové motory

Motor1,6 HDi1,6 HDi2,0 HDi2,0 HDi2,2 HDi
Výkon (kW/k)82/112/360082/112/3600103/140/4000120/163/3750150/204/3500
Krút. mom. (Nm/ot)240/1750270/1750320/2000340/2000-3000450/2000-2750
Prevodovka6st manuál.6st robotiz.6st manuál.6st aut.6st aut.
Max. rých. (km/h)210225234
Zrých. 0-100 km/h11,3 s11,9 s9,8 s9,2 s8,2 s
Spotreba (l/100 km)4,84,44,85,75,7
Emisie CO2 (g/km)124114125149150

Do predaja sa nový Peugeot 508 dostane už začiatkom budúceho roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.