Štvrtok, 16 september 2010
Parížsky autosalón je už na "dostrel" a tak necelé tri týždne pred jeho otvorením automobilky vystreľujú do mediálneho sveta svoje najväčšie tromfy. Nie inak to urobil v týchto dňoch aj francúzsky Peugeot, keď dal novinárom k dispozícii podrobné informácie a fotografie o chystanom úplne novom modeli Peugeot 508. Svetovú premiéru bude mať nový elegantný peugeot na autosalóne v Paríži, ktorý sa pre verejnosť začne 2. októbra tohto roku.
Nový Peugeot 508 sa predstaví v Paríži vo verzii sedan i kombi (SW). Pri porovnávaní týchto dvoch modelov možno povedať, že v Peugeote prešli od dynamického vzhľadu, ktorý predstavoval model 407 a ktorého je nový model 508 nástupcom, ku konvenčnejším tvarom, väčšej elegancii a kvalite. Kritériom pri tvorbe nového modelu 508 bola aj vyššia konkurencieschopnosť.
Novým päťkovým radom sa Peugeot tak symbolicky vracia k známym a svojho času obľúbeným modelom 504 a 505, ktoré však na rozdiel od nového peugeota mali poháňané kolesá zadnej nápravy, kým novinka má pohon predných kolies. Nový model napriek nárastu rozmerov karosérie znížil svoju hmotnosť oproti modelu 407 tak vo verzii sedan ako aj kombi (o 25 kg, resp. 45 kg), vďaka hladkým líniám karosérie má však špičkové koeficienty aerodynamického odporu vzduchu cx – sedan 0,25 a kombi 0,26.
Ak by sme porovnávali vonkajšie rozmery modelu 508 s odchádzajúcim 407, tak nový model je od predchodcu v každom rozmere väčší: v dĺžke o 101 mm (4792 mm), v šírke o 109 mm (1920 mm), vo výške o 1 mm (1456 mm), rázvor náprav je väčší o 92 mm a predný previs kratší o 43 mm.
Rozmery Peugeot 508 a 508 SW
Peugeot 508 | Peugeot 508 SW | |
Dĺžka (mm) | 4792 | 4813 |
Šírka (mm) | 1853 | 1853 |
Výška (mm) | 1456 | 1476 |
Rázvor (mm) | 2817 | 2817 |
Previs vpredu / vzadu (mm) | 985-990 | 985-1011 |
Objem batož. priestoru (l) | 515 | 560 |
Vďaka väčším vonkajším rozmerom, predovšetkým väčšiemu rázvoru o vyše deväť centimetrov, má nový Peugoet 508 proporcionálnejšie priestrannejší interiér, čo ocení celá posádka, najviac však cestujúci na zadných sedadlách.
Peugeot do nového modelu bude montovať dva benzínové motory a päticu vznetových motorov. Spolupracovať budú s troma druhmi 6stupňových prevodoviek: manuálnou, robotizovanou a automatickou.
Benzínové motory
Motor | 1,6 VTi/120 k | 1,6 THP/156 k |
Max. výkon (kW/k/ot) | 88/120/6000 | 115/156/6000 |
Krút. mom. (Nm/ot) | 160/4250 | 240/1400 – 4000 |
Prevodovka | 6st robtizovaná | 6st manuál./aut. |
Max. rých. (km/h) | 204 | 224/220 |
Zrých. 0-100 km/h (s) | 11,5 | 8,6/8,8 |
Komb. Spotreba (l/100 km) | 6,2 | 6,7/6,8 |
Emisie CO2 (g/km) | 144 | 154 |
Naftové motory
Motor | 1,6 HDi | 1,6 HDi | 2,0 HDi | 2,0 HDi | 2,2 HDi |
Výkon (kW/k) | 82/112/3600 | 82/112/3600 | 103/140/4000 | 120/163/3750 | 150/204/3500 |
Krút. mom. (Nm/ot) | 240/1750 | 270/1750 | 320/2000 | 340/2000-3000 | 450/2000-2750 |
Prevodovka | 6st manuál. | 6st robotiz. | 6st manuál. | 6st aut. | 6st aut. |
Max. rých. (km/h) | 210 | 225 | 234 | ||
Zrých. 0-100 km/h | 11,3 s | 11,9 s | 9,8 s | 9,2 s | 8,2 s |
Spotreba (l/100 km) | 4,8 | 4,4 | 4,8 | 5,7 | 5,7 |
Emisie CO2 (g/km) | 124 | 114 | 125 | 149 | 150 |
Do predaja sa nový Peugeot 508 dostane už začiatkom budúceho roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Peugeot