Utorok, 31 júl 2007
Obmenu modelového radu v nižšej strednej triede pripravil Peugeot. Sedmičku na konci číselného značenia vystrieda osmička a nový model sa predstaví už v polovici septembra na autosalóne vo Frankfurte. Tu by mal mať premiéru päťdverový hatchback, prípadne aj trojdverový. Ďalšie karosárske verzie, kombi (či klasické alebo SW, prípadne obe) a kupé-kabriolet by mali nasledovať neskôr a do úvahy by mal prichádzať aj športový model RC.
Špekulácie o výkonnom športovom modeli Peugeot pripravovaného radu 308 sa potvrdili v týchto dňoch, keď automobilka uvoľnila dve fotografie konceptu označeného 308 RC Z. Cieľom francúzskej automobilky bolo postaviť automobil so zameraním na potešenie z jazdy, ľahký, rýchly a výkonný automobil, no zároveň ohľaduplný k životnému prostrediu. Vzniklo tak kupé 2 + 2, ale pritom zároveň všestranný automobil konštruovaný v modernom štýle, ktorý je originálny a mimoriadne vyvážený.
Ladné línie a prúdnicový tvar zabezpečujú vynikajúce aerodynamické hodnoty a vylepšujú jazdné vlastnosti, znižujú spotrebu paliva a tým aj ochranu životného prostredia. S dĺžkou 4276 mm, mimochodom rovnakou ako má nový hatchback 308, šírkou 1840 mm a výškou len 1320 mm rozmery koncepčného modelu 308 RC Z kombinujú mimoriadne dynamický dizajn s vysokým stupňom stability jazdy. Špeciálna metalická sivá farba karosérie vytvára dojem, že automobil je jediný kus kovu, čo ešte zvyšuje čistotu línií a tvarov karosérie.
Celý prístrojový panel je potiahnutý kožou, čo spolu s chrómovými, hliníkovými a čierno lakovanými prvkami vytvára športový dojem. Exkluzívny charakter automobilu podčiarkujú aj anatomicky tvarované škrupinové kožou potiahnuté predné sedadlá. Zadné sedadlá určené na príležitostné využitie sa dajú sklápať, vďaka čomu ponúka vozidlo veľkú variabilitu. Dĺžka a maximálna veľkosť úložného priestoru postačuje aj na prevoz horského bicykla!
Koncepčný model 308 RC Z poháňa motor s objemom 1,6 litra, ktorý vyvinuli PSA Peugeot Citroën a BMW Group a ktorý už používa model 207 RC a má výkon 175 k. Vďaka novému riadiacemu softvéru má teraz motor maximálny výkon 218 k. Vyniká mimoriadnou pružnosťou vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 280 Nm, pričom hodnotu 300 Nm dosahuje v režime overboost. Inovatívne turbo Twin-Scroll optimálne páruje výfukové plyny z dvoch valcov, čím zabezpečuje maximálny prúd do turbíny, kým motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania paliva vylepšuje spaľovanie a celkový výkon.
Motor je kombinovaný s úplne novou 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá napomáha modelu 308 RC Z k zvlášť účinnému kompromisu medzi výkonom a spotrebou paliva. Brzdenie obstarávajú kotúče brzdy, vpredu s vnútorným chladením a so štvorpiestikovými strmeňmi. Devätnásťpalcové zliatinové disky kolies sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19.
Koncept 308 RC Z dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h a z nuly na stovku zrýchľuje za 7 sekúnd. Spotreba paliva zostáva na veľmi prijateľnej úrovni 6,7 litrov/100 km v kombinovanom cykle, pričom produkuje len 160 g/km emisií CO2.