Peugeot 308 RC Z do sériovej výroby

Pondelok, 28 apríl 2008

Ortieľ je vynesený: štúdia Peugeot 308 RC Z, lev frankfurtského autosalónu z minulého roka, dostal zelenú. Vyrábať sa začne v roku 2010.

Peugeot 308 RC Z

Peugeot oprášil svoj známy koncept 308 RC Z a jeho generálny riaditeľ Jean-Philippe Collin oznámil počas salónu v Lisabone, že sériová výroba štúdiového modelu RC Z bude realitou. Rozhodnutie Peugeotu je v súlade s programom CAP 2010 a akcelerácie celkovej produktovej ponuky značky Peugeot.

Nový sériový model bude odhalený počas autosalónu vo Frankfurte v roku 2009, presne dva roky po svojej prvej prezentácii pred verejnosťou. Komercializácia prebehne na jar v roku 2010. Tento exkluzívny model je prvou konkrétnou aplikáciou v rámci ohlásenej stratégie CAP zacielenej na konkurenciu. Z tohto pohľadu, zadávacie podmienky pre budúci model sa výrazne opierajú o najtypickejšie znaky RC Z.

Výnimočný štýl konceptu vychádza podľa tlačovej správy Peugeotu z tvorivého ducha pracovných tímov Centra štýlu Peugeot a chráni neporušený kapitál obsahujúci očarenie a emócie zo samotnej štúdie. Dynamické vlastnosti ako aj finálna kvalita a realizácia stavia tento automobil na najvyššiu úroveň "savoir-faire" značky Peugeot. Peugeot svojím rozhodnutím o sériovej výrobe modelu RC Z je návratom k tradíciám kupé. Koncept nového modelu je návrhom veľmi originálneho štýlu a stretol sa s veľkým uznaním verejnosti.

Pripomeňme ešte, že cieľom francúzskej automobilky bolo postaviť automobil so zameraním na potešenie z jazdy, ľahký, rýchly a výkonný automobil, no zároveň ohľaduplný k životnému prostrediu. A tak vzniklo kupé 2 + 2, no zároveň všestranný automobil konštruovaný v modernom štýle, ktorý je originálny a mimoriadne vyvážený.

Ladné línie a prúdnicový tvar zabezpečujú vynikajúce aerodynamické hodnoty a vylepšujú jazdné vlastnosti, znižujú spotrebu paliva a tým aj ochranu životného prostredia. S dĺžkou 4276 mm, mimochodom rovnakou ako má nový hatchback 308, šírkou 1840 mm a výškou len 1320 mm rozmery koncepčného modelu 308 RC Z kombinujú mimoriadne dynamický dizajn s vysokým stupňom stability jazdy. Špeciálna metalická sivá farba karosérie vytvára dojem, že automobil je jediný kus kovu, čo ešte zvyšuje čistotu línií a tvarov karosérie.

Celý prístrojový panel je potiahnutý kožou, čo spolu s chrómovými, hliníkovými a čierno lakovanými prvkami vytvára športový dojem. Exkluzívny charakter automobilu podčiarkujú aj anatomicky tvarované škrupinové kožou potiahnuté predné sedadlá. Zadné sedadlá určené na príležitostné využitie sa dajú sklápať, vďaka čomu ponúka vozidlo veľkú variabilitu. Dĺžka a maximálna veľkosť úložného priestoru postačuje aj na prevoz horského bicykla!

Peugeot 308 RC Z

Koncepčný model 308 RC Z by mal podľa starších informácií poháňať motor s objemom 1,6 litra, ktorý vyvinuli PSA Peugeot Citroën a BMW Group a ktorý už používa model 207 RC a má výkon 175 k. Vďaka novému riadiacemu softvéru má teraz motor maximálny výkon 218 k. Vyniká mimoriadnou pružnosťou vďaka maximálnemu krútiacemu momentu 280 Nm, pričom hodnotu 300 Nm dosahuje v režime overboost. Inovatívne turbo Twin-Scroll optimálne páruje výfukové plyny z dvoch valcov, čím zabezpečuje maximálny prúd do turbíny, kým motor so systémom vysokotlakového priameho vstrekovania paliva vylepšuje spaľovanie a celkový výkon.

Motor by mal pracovať v súčinnosti s úplne novou 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá napomáha modelu 308 RC Z k zvlášť účinnému kompromisu medzi výkonom a spotrebou paliva. Brzdenie obstarávajú kotúče brzdy, vpredu s vnútorným chladením a so štvorpiestikovými strmeňmi. Devätnásťpalcové zliatinové disky kolies sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19.

Koncept 308 RC Z dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h a z nuly na stovku zrýchľuje za 7 sekúnd. Spotreba paliva zostáva na veľmi prijateľnej úrovni 6,7 litrov/100 km v kombinovanom cykle, pričom produkuje len 160 g/km emisií CO2.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.