Pondelok, 28 november 2016
Po facelifte Citroënu C-Elysée urobil rovnaký krok aj jeho koncernový brat Peugeot 301. Oba sedany z kategórie globálnych modelov prišli na trh v roku 2012, takže obe automobilky nastúpili teraz na cestu ich modernizácie. Model 301 so znakom leva v znaku prináša vo faceliftovanej podobe viac luxusu i nové technické inovácie, napríklad nový multimediálny systém alebo automatickú prevodovku. Nový vonkajší vzhľad dopĺňa aj vylepšená výbava v duchu doby.
Peugeot 301 je prvý model francúzskej automobilky vyvinutý špeciálne pre segment, ktorý na medzinárodných trhoch oslovuje zákazníkov hľadajúcich sedan. Od uvedenia na trh v roku 2012 sa vyrobilo viac ako 360 000 týchto sedanov. Zákazníkom imponuje priestranná kabína a veľký objem batožinového priestoru, ktorý je jeden z najväčších v segmente. Peugeot model 301 vyvinul výhradne pre krajiny, ktoré hľadajú trojpriestorový automobil.
Karoséria nového modelu je odetá podľa aktuálneho dizajnového trendu značky. Zvislá mriežka chladiča, svetlomety zasadené do karosérie a precízne vypracovanie stelesňujú robustnosť vozidla. Svetelné podpisy, ktoré vpredu tvoria LED diódy, vyjadrujú technologický charakter, ktorý je vo vnútri.
Interiéru vládne veľký sedempalcový dotykový displej. Vďaka použitej technológii je tento displej rýchly a presný a poskytuje zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente.
Vodičovi a jeho štyrom spolucestujúcim slúži pohodlný a kvalitne spracovaný interiér. Batožinový priestor má objem 640 litrov a patrí medzi najväčšie v segmente. Sklopením zadných operadiel sa zväčší na 1332 litrov.
Základnou pohonnou jednotkou je trojvalcový benzínový 1,2 PureTech 82, ktorý používa vo svete viac ako milión automobilov Peugeot. Ďalším benzínovým je štvorvalec 1,6 VTi 115. V základe pre oba motory je 5stupňový manuál, ale pre posledný to môže byť za príplatok 6-stupňový automat EAT6 najnovšej generácie s technológiou Quickshift.
Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1,6 BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie. Pre vybrané trhy sa bude do sedanov 301 montovať motor 1,6 HDi 92. K obom sa radí 5stupňový manuál.
Nový Peugeot 301 sa vyrába v španielskom meste Vigo, v závode, ktorý spĺňa najvyššie výrobné štandardy skupiny PSA.
Autor: J. GoldbergerFoto: Peugeot