Peugeot 301, francúzsky sedan po facelifte

Pondelok, 28 november 2016

Po facelifte Citroënu C-Elysée urobil rovnaký krok aj jeho koncernový brat Peugeot 301. Oba sedany z kategórie globálnych modelov prišli na trh v roku 2012, takže obe automobilky nastúpili teraz na cestu ich modernizácie. Model 301 so znakom leva v znaku prináša vo faceliftovanej podobe viac luxusu i nové technické inovácie, napríklad nový multimediálny systém alebo automatickú prevodovku. Nový vonkajší vzhľad dopĺňa aj vylepšená výbava v duchu doby.

1 Peugeot 301
Peugeot 301 pôsobí robustným dojmom, karoséria je v štýle súčasného dizajnu značky

Peugeot 301 je prvý model francúzskej automobilky vyvinutý špeciálne pre segment, ktorý na medzinárodných trhoch oslovuje zákazníkov hľadajúcich sedan. Od uvedenia na trh v roku 2012 sa vyrobilo viac ako 360 000 týchto sedanov. Zákazníkom imponuje priestranná kabína a veľký objem batožinového priestoru, ktorý je jeden z najväčších v segmente. Peugeot model 301 vyvinul výhradne pre krajiny, ktoré hľadajú trojpriestorový automobil.

2 Peugeot 301
Interiér modelu 301 je v štýle trendu Peugeota, je zbavený množstva tlačidiel či ovládacích gombíkov. Má nový multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom doplneným o navigáciu TomTom a zadnú parkovaciu kameru. Nechýba ani možnosť prepojenia systému na smartfón.

Karoséria nového modelu je odetá podľa aktuálneho dizajnového trendu značky. Zvislá mriežka chladiča, svetlomety zasadené do karosérie a precízne vypracovanie stelesňujú robustnosť vozidla. Svetelné podpisy, ktoré vpredu tvoria LED diódy, vyjadrujú technologický charakter, ktorý je vo vnútri.

Interiéru vládne veľký sedempalcový dotykový displej. Vďaka použitej technológii je tento displej rýchly a presný a poskytuje zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente.

Vodičovi a jeho štyrom spolucestujúcim slúži pohodlný a kvalitne spracovaný interiér. Batožinový priestor má objem 640 litrov a patrí medzi najväčšie v segmente. Sklopením zadných operadiel sa zväčší na 1332 litrov.

Základnou pohonnou jednotkou je trojvalcový benzínový 1,2 PureTech 82, ktorý používa vo svete viac ako milión automobilov Peugeot. Ďalším benzínovým je štvorvalec 1,6 VTi 115. V základe pre oba motory je 5stupňový manuál, ale pre posledný to môže byť za príplatok 6-stupňový automat EAT6 najnovšej generácie s technológiou Quickshift.

Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1,6 BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie. Pre vybrané trhy sa bude do sedanov 301 montovať motor 1,6 HDi 92. K obom sa radí 5stupňový manuál.

3 Peugeot 301
Zadné koncové svetlá Peugeota 301 majú výraznú grafiku, ktorá vraj má pripomínať levie pazúry

Nový Peugeot 301 sa vyrába v španielskom meste Vigo, v závode, ktorý spĺňa najvyššie výrobné štandardy skupiny PSA.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.