Utorok, 13 november 2012
Ďalšia automobilka, ktorá sa pustila do výroby cenovo prístupného modelu, je francúzsky Peugeot. Sedan s levom v znaku, Peugeot 301, je pripravený biť sa o svoju pozíciu na trhu lacných sedanov a chce byť tvrdým súperom tak pre koncernového súrodenca Citroën C-Elysée, pre Škodu Rapid a ďalšie konkurenčné modely.
Peugeot svoj nový model uviedol do predaja koncom minulého týždňa s cenou od 8 490 eur. Vidí sa vám, že toto číslo je vám povedomé. Určite, ak ste zachytili informáciu o Citroëne C-Elysée, ktorý je sesterským modelom nového Peugeota 301. Okrem rovnakej začínajúcej ceny má nový 301 takmer na vlas rovnaké aj vonkajšie rozmery ako C-Elysée. Na dĺžku (4442 resp. 4427 mm) a šírku (1741 resp. 1748 mm) sú len milimetrové rozdiely, výška 1477 mm oboch áut je zhodná. Rovnako aj rázvor náprav 2652 mm , takže aj ponuka priestoru na zadných sedadlách je rovnako veľkorysá.
Ak hľadáme ďalšie zhody medzi novinkami Peugeot 301 a C-Elysée, potom sú rovnaké pohonné jednotky. Aj model 301 ponúka dva benzínové motory a jeden turbodiesel, všetky s identickými objemami i výkonmi. Základný benzínový trojvalec má objem 1,2 litra a výkon 72 koní (53 kW), výkonnejší 4valec má objem 1,6 litra a výkon 115 koní (85 kW). Turbodiesel má objem 1,6 litra a výkon 92 koní (68 kW). Prevodovka je zatiaľ ku všetkým motorom len päťstupňová, čoskoro ju doplní robotizovaná.
Zákazník má na výber rovnako tri stupne výbavy: Access, Active a Allure. Už základná dokáže uspokojiť aj pomerne náročných zákazníkov. Veď bezpečnostných prvkov má protiblokovací systém bŕzd, rozdeľovanie brzdného účinku, systém podpory brzdenia v núdzi, stabilizačný a protipreklzový systém, štyri bočné airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách a kotviace body Isofix pre detské sedačky.
Z komfortných prvkov má základná výbava Access centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač a elektricky ovládané okná vpredu. Manuálnu klimatizáciu ponúka prostredná výbava Active. Najvyššia Allure pridáva automatickú klimatizáciu, elektrické okná vpredu i vzadu, zliatinové 16palcové disky kolies a iné.
Kto by si chcel priplatiť na vyšší komfort, môže mať alarm s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadný parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá, metalický lak, predné hmlové svetlá, alebo rádio s CD a MP3 prehrávačom.
Okrem týchto prvkov chce Peugeot 301 zapôsobiť na svojich zákazníkov aj svojim dizajnom, ale predovšetkým vlastnosťami, kvôli ktorým novinka vlastne vznikla: robustným zovňajškom, priestranným interiérom, druhým najväčším v triede, ohromne veľkým batožinovým priestorom, nízkou spotrebou a čo najnižšou cenou.
Peugeot 301 je automobil šitý na mieru slovenského zákazníka: už sme uviedli, že má priestranný interiér, kráľovský priestor na zadných sedadlách, enormne veľký batožinový priestor, nízku spotrebu. Vhodný na každodenné používanie, ale aj plniť požiadavky rodiny, dobrý na víkendy i dovolenkové cesty. Uspokojí elegantným dizajnom, je bezpečný, aj úsporný. A za dobrú cenu.
Peugeot 301 – ceny a výbava
Motor | Prevodovka | Výkon kW/k | Výbava | Cena (eur) |
1,2 VTi | Man. 5stup. | 53/72 | Access | 8 490 |
1,6 HDi | Man. 5stup. | 68/92 | Access | 10 690 |
1,2 VTi | Man. 5stup. | 53/72 | Active | 9 990 |
1,6 VTi | Man. 5stup. | 85/115 | Active | 10 990 |
1,6 HDi | Man. 5stup. | 68/92 | Active | 12 190 |
1,2 VTi | Man. 5stup. | 53/72 | Allure | 10 790 |
1,6 VTi | Man. 5stup. | 85/115 | Allure | 11 790 |
1,6 HDi | Man. 5stup. | 68/92k | Allure | 12 990 |