Peugeot 301: druhý lacný sedan z Francúzska

Utorok, 13 november 2012

Ďalšia automobilka, ktorá sa pustila do výroby cenovo prístupného modelu, je francúzsky Peugeot. Sedan s levom v znaku, Peugeot 301, je pripravený biť sa o svoju pozíciu na trhu lacných sedanov a chce byť tvrdým súperom tak pre koncernového súrodenca Citroën C-Elysée, pre Škodu Rapid a ďalšie konkurenčné modely.

Peugeot 301
Sedan Peugeot 301 zaujme elegantným francúzskym dizajnom, priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom a nízkou a nízkou cenou

Peugeot svoj nový model uviedol do predaja koncom minulého týždňa s cenou od 8 490 eur. Vidí sa vám, že toto číslo je vám povedomé. Určite, ak ste zachytili informáciu o Citroëne C-Elysée, ktorý je sesterským modelom nového Peugeota 301. Okrem rovnakej začínajúcej ceny má nový 301 takmer na vlas rovnaké aj vonkajšie rozmery ako C-Elysée. Na dĺžku (4442 resp. 4427 mm) a šírku (1741 resp. 1748 mm) sú len milimetrové rozdiely, výška 1477 mm oboch áut je zhodná. Rovnako aj rázvor náprav 2652 mm , takže aj ponuka priestoru na zadných sedadlách je rovnako veľkorysá.

Ak hľadáme ďalšie zhody medzi novinkami Peugeot 301 a C-Elysée, potom sú rovnaké pohonné jednotky. Aj model 301 ponúka dva benzínové motory a jeden turbodiesel, všetky s identickými objemami i výkonmi. Základný benzínový trojvalec má objem 1,2 litra a výkon 72 koní (53 kW), výkonnejší 4valec má objem 1,6 litra a výkon 115 koní (85 kW). Turbodiesel má objem 1,6 litra a výkon 92 koní (68 kW). Prevodovka je zatiaľ ku všetkým motorom len päťstupňová, čoskoro ju doplní robotizovaná.

Zákazník má na výber rovnako tri stupne výbavy: Access, Active a Allure. Už základná dokáže uspokojiť aj pomerne náročných zákazníkov. Veď bezpečnostných prvkov má protiblokovací systém bŕzd, rozdeľovanie brzdného účinku, systém podpory brzdenia v núdzi, stabilizačný a protipreklzový systém, štyri bočné airbagy, trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách a kotviace body Isofix pre detské sedačky.

Z komfortných prvkov má základná výbava Access centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač a elektricky ovládané okná vpredu. Manuálnu klimatizáciu ponúka prostredná výbava Active. Najvyššia Allure pridáva automatickú klimatizáciu, elektrické okná vpredu i vzadu, zliatinové 16palcové disky kolies a iné.

Kto by si chcel priplatiť na vyšší komfort, môže mať alarm s diaľkovým ovládaním, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadný parkovací asistent, vyhrievané predné sedadlá, metalický lak, predné hmlové svetlá, alebo rádio s CD a MP3 prehrávačom.

Okrem týchto prvkov chce Peugeot 301 zapôsobiť na svojich zákazníkov aj svojim dizajnom, ale predovšetkým vlastnosťami, kvôli ktorým novinka vlastne vznikla: robustným zovňajškom, priestranným interiérom, druhým najväčším v triede, ohromne veľkým batožinovým priestorom, nízkou spotrebou a čo najnižšou cenou.

Peugeot 301 je automobil šitý na mieru slovenského zákazníka: už sme uviedli, že má priestranný interiér, kráľovský priestor na zadných sedadlách, enormne veľký batožinový priestor, nízku spotrebu. Vhodný na každodenné používanie, ale aj plniť požiadavky rodiny, dobrý na víkendy i dovolenkové cesty. Uspokojí elegantným dizajnom, je bezpečný, aj úsporný. A za dobrú cenu.

Peugeot 301 – ceny a výbava

MotorPrevodovkaVýkon kW/kVýbavaCena (eur)
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Access8 490
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Access10 690
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Active9 990
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Active10 990
1,6 HDiMan. 5stup.68/92Active12 190
1,2 VTiMan. 5stup.53/72Allure10 790
1,6 VTiMan. 5stup.85/115Allure11 790
1,6 HDiMan. 5stup.68/92kAllure12 990

Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5