Peugeot 208:prvé informácie

Streda, 09 november 2011

Peugeot uvedie na jar budúceho roku nový model 208. Francúzska automobilka tak po piatich rokoch nahradí v triede malých automobilov súčasný model 207. Hneď od začiatku bude k dispozícii v trojdverovej a päťdverovej verzii. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje a chce ním zaznamenať skutočný generačný skok.

Peugeot 208
Nový Peugeot 208 má podľa riaditeľa projektu rozlišovať dobu pred a po modeli 208

Nástupca doterajšieho 207 bude kratší o 7 cm, oproti predchodcovi ľahší od 110 do 173 kg (podľa verzie), keďže má hmotnosť len 975 kg . Nový model má nadviazať na úspechy predchádzajúcich malých modelov, akými boli 205, 206 a 207. Peugeot by s novým malým modelom chcel naviazať na nedávne úspechy predchádzajúceho modelu 207, ktorý bol najpredávanejším modelom značky a v roku 2007 dokonca najpredávanejším automobilom v Európe.

O veľkom očakávaní a význame nového modelu 208 pre Peugeot svedčia aj výroky najvyšších predstaviteľov automobilky. Napríklad generálny riaditeľ Peugeot Vincent Rambaud sa vyjadril, že"s modelom 208 mení značka Peugeot epochu". Alebo riaditeľ projektu Alain Tranzer si myslí, že"budeme rozlišovať dobu pred a po 208. Tento automobil znamená pre Peugeot naozaj novú, určujúcu etapu".

Peugeot 208
Interiér modelu 208 ponúkne nový dizajn palubnej dosky a výbornú ergonómiu

Nový Peugeot 208 je výsledkom úspešnej optimalizovanej architektúry, je veľmi kompaktný s nízkym aerodynamickým súčiniteľom Cx=0,29, karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia. Napriek tomu má priestrannejší vnútrajšok, viac priestoru pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách (+ 5cm) a väčší batožinový priestor (+15 litrov).

S modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99 g/km. Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop/Start novej generácie e-HDi. Najúspornejšia verzia vykazuje spotrebu paliva len 3,4 l/100km a emisie CO2 len 87g/km, pričom v priemere nové modely 208 neprekročia hodnotu 99 g/km.

Premiéru bude mať nový Peugeot 208 pravdepodobne na jar 2012 na autosalóne v Ženeve a predávať sa začne v priebehu roku 2012. Vyrábať sa bude na Slovensku v závode PSA pri Trnave.

Autor: J. Goldberger
Foto: Peugeot
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.