Streda, 09 november 2011
Peugeot uvedie na jar budúceho roku nový model 208. Francúzska automobilka tak po piatich rokoch nahradí v triede malých automobilov súčasný model 207. Hneď od začiatku bude k dispozícii v trojdverovej a päťdverovej verzii. Automobilka si od nového modelu veľa sľubuje a chce ním zaznamenať skutočný generačný skok.
Nástupca doterajšieho 207 bude kratší o 7 cm, oproti predchodcovi ľahší od 110 do 173 kg (podľa verzie), keďže má hmotnosť len 975 kg . Nový model má nadviazať na úspechy predchádzajúcich malých modelov, akými boli 205, 206 a 207. Peugeot by s novým malým modelom chcel naviazať na nedávne úspechy predchádzajúceho modelu 207, ktorý bol najpredávanejším modelom značky a v roku 2007 dokonca najpredávanejším automobilom v Európe.
O veľkom očakávaní a význame nového modelu 208 pre Peugeot svedčia aj výroky najvyšších predstaviteľov automobilky. Napríklad generálny riaditeľ Peugeot Vincent Rambaud sa vyjadril, že"s modelom 208 mení značka Peugeot epochu". Alebo riaditeľ projektu Alain Tranzer si myslí, že"budeme rozlišovať dobu pred a po 208. Tento automobil znamená pre Peugeot naozaj novú, určujúcu etapu".
Nový Peugeot 208 je výsledkom úspešnej optimalizovanej architektúry, je veľmi kompaktný s nízkym aerodynamickým súčiniteľom Cx=0,29, karoséria je o 7 cm kratšia a o 1 cm nižšia. Napriek tomu má priestrannejší vnútrajšok, viac priestoru pre nohy pre cestujúcich na zadných sedadlách (+ 5cm) a väčší batožinový priestor (+15 litrov).
S modelom 208 budú na trh uvedené nové trojvalcové benzínové motory 1,0 a 1,2 VTi. Môžu sa pochváliť výkonnosťou a spotrebou paliva, ktorá začína na 4,3l/100km a emisiami CO2 od 99 g/km. Štyri z piatich ponúkaných dieselových motorov sú vybavené funkciou Stop/Start novej generácie e-HDi. Najúspornejšia verzia vykazuje spotrebu paliva len 3,4 l/100km a emisie CO2 len 87g/km, pričom v priemere nové modely 208 neprekročia hodnotu 99 g/km.
Premiéru bude mať nový Peugeot 208 pravdepodobne na jar 2012 na autosalóne v Ženeve a predávať sa začne v priebehu roku 2012. Vyrábať sa bude na Slovensku v závode PSA pri Trnave.
Autor: J. GoldbergerFoto: Peugeot