Peugeot 206+: nová budúcnosť

Piatok, 27 marec 2009

Peugeot zmodernizoval starší model 206 v duchu jeho nástupcu Peugeota 207 a je z toho dvestošesť plus – Peugeot 206+. Súbežne pobeží výroba oboch modelov a Peugeot tým chce dosiahnuť jednak vyššiu predajnosť svojich áut v segmente malých automobilov, zároveň ponúknuť svojim verným automobil, ktorý vyzerá takmer tak ako posledná verzia, ale je cenovo dostupnejší.

Peugeot 206+

Dvestošestka sa predstavila v roku 1998 a jej obľúbenosť bola tak vysoká, že doteraz sa jej predalo 6,5 milióna. To sa v histórii automobilky nepodarilo žiadnemu inému modelu. V Peugeote prišli s originálnym nápadom ako predĺžiť vek tohto v súčasnosti už jedenásťročného modelu, keď vzhľad 206-ky pretvorili na obraz súčasného modelu 207. Teda aspoň v tom, čo upúta už pri prvom pohľade. Predná časť nového modelu 206+, prakticky od nárazníka po predné dvere, je akoby odrezaná z jeho nástupcu. A tak sa zrodil nový model Peugeot 206+, ktorý nahrádza pôvodný model z konca minulého storočia.

Štylistické prelínanie vonkajších zmien Peugeota 207 s modelom 206+ je najmä v prednom nárazníku s novou maskou chladiča, prednej kapote, nových predných blatníkoch, hlavných a hmlových svetlometoch, nových kolesách a bočných lištách, zadnom nárazníku a zadných koncových svetlách. Zmeny smerom k modernizácii sú aj v novej originálnej kabíne 206+ viac prívetivej k cestujúcim, najmä modernejšej palubnej doske s prístrojom akoby zo sveta motocyklov, inovovanom čalúnení a materiáloch s novou povrchovou úpravou.

Peugeot 206+

Nový Peugeot 206+ nebude ponúkať pôvodnú paletu motorov pôvodného modelu, ale aj nová ponuka určite uspokojí záujemcov o automobil, ktorý je lacnejší, ale dosť podobný modelu 207. Model 206+ bude mať na výber tri pohonné jednotky, všetky s priaznivou spotrebou a nízkymi emisiami. Základným je benzínový motor 1,1/60 k (kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km, emisie CO2 135 g/km), výkonnejším 1,4/75 k (6,3 l/100 km, CO2 150 g/km). Naftu v ponuke zastupuje modernizovaný vznetový motor 1,4 HDi/70 k s kombinovanou spotrebou 4,2 l/100 km a emisiami CO2 zníženými na 110 g/km.

Peugeot 206+

Nový Peugeot 206+ sa u nás začne predávať od 1. apríla tohto roku. Bude v dvoch úrovniach výbavy Urban a Trendy pre obe karosárske verzie – trojdverovú i päťdverovú. Na Slovensku však bude dostupný len prvý stupeň Urban.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.