Sobota, 05 júl 2008
Nový elegantný a dynamický Opel Insignia sa verejnosti po prvý raz predstaví už koncom tohto mesiaca na autosalóne v Londýne. Hneď v dvoch verziách – ako štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Vlaková loď značky Opel, ktorá vyniká najnižším koeficientom aerodynamického odporu vo svojej triede, príde do predaja koncom tohto roka.
V Londýne v dňoch od 23. júla do 3. augusta predstaví Opel svoj model strednej triedy Insignia. Nová vlajková loď sa bude vyrábať v dvoch karosárskych verziách – ako štvordverový sedan a päťdverový hatchback. Obe verzie nového modelu majú elegantnú siluetu karosérie s krivkou strechy v štýle kupé. V oboch prípadoch majú automobily rovnakú dĺžku 4830 mm i rázvor 2737 mm.
Skutočnosť, že na trh prichádza hneď od začiatku súčasne verzia sedan i hatchback je obzvlášť dôležitá pre britský a francúzsky trh, kde 5dverový hatchback má tradične vysoký podiel na predaji automobilov strednej triedy. Nemeckí a španielski zákazníci viac preferujú štvordverovú verziu sedan. Ceny budú známe už 22. júla a na trh sa nový Opel Insignia dostane pred koncom tohto roka. Opel očakáva približne rovnaký objem predaja oboch variantov.
Od začiatku predaja bude mať Insignia k dispozícii široký rad pohonných jednotiek. Spolu sa bude ponúkať sedem motorov. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 5 a budú sa dodávať so 6stupňovými prevodovkami. Tri benzínové štvorvalcové motory a jeden vidlicový šesťvalec budú mať výkon od 115 do 260 koní. Tri nové preplňované vznetové motory s priamym vstrekovaním, vyvinuté špeciálne pre Opel Insignia, majú zdvihový objem 2,0 litra a výkony od 110 do 160 k.
Novo vyvinutý podvozok môže byť vybavený inovatívnym integrovaným systémom FlexRide, ak aj sofistikovaným pohonom všetkých kolies Adaptive 4x4. Jeho schopnosť bleskurýchle prenášať a rozdeľovať krútiaci moment medzi štyri kolesá zabezpečuje špičkovú stabilitu a trakciu, ktorá zlepšuje ovládateľnosť i výkonnosť pri dynamickej jazde.
Vynikajúca aerodynamika Insignie je výsledkom doladenia v earodynamickom tuneli počas vyše 650 hodín. Nový automobil má tiež vynikajúcu jazdnú dynamiku, vo svojej triede najnižší koeficient aerodynamického odporu karosérie cx =0,27, nízke emisie CO2 a nízku spotrebu.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel