Opel Insignia: nový dizajn pre novú epochu

Piatok, 25 apríl 2008

Opel ohlásil premiéru dlho avizovanej novinky strednej triedy. Uskutoční sa v júli tohto roku na autosalóne v Londýne. Novinka s novým menom Insignia nahradí súčasný model Vectra.

Opel Insignia Opel Insignia

Nové meno, nový automobil, nová epocha – takto predstavuje Opel svoj nový model. A aby sme tomu uverili, pribalil k tomu štyri fotografie exteriéru. Pri pohľade na ne možno tvrdeniu výrobcu dať vo všetkom za pravdu. Vďaka svojmu atraktívnemu designu a sofistikovaným technológiám je nový Opel Insignia výrazným krokom k omladeniu značky.

Dizajn nového päťsedadlového modelu je pre značku Opel netradičný. Svojou siluetou Insignia pripomína veľké kupé a jej vzhľad je ďalším krokom v stratégii značky Opel: prinášať vyspelé technológie v atraktívnom balení. V tomto smere je nový model veľkým posunom vpred, keďže už na fotografiách vidieť, aká krásna limuzína sa nás pozerá. Revolučný dizajn sa musí páčiť každému, kto obdivuje pekné automobily.

Opel Insignia Opel Insignia

Vzhľad Insignie upúta z každého pohľadu, či už je to celková silueta, maska chladiča s novým logom značky Opel, bočný profil s netradične vedenými prelismi, tvar adaptívnych svetlometov, oblúkovitý tvar strechy, ktorý sa plynule zvažuje a nadväzuje na veko batožinového priestoru s decentne riešenou odtrhovou hranou. Všetky tieto dizajnérske prvky dávajú Insignii suverénny a pritom graciózny imidž.

Pre lepšiu predstavivosť o veľkosti nového modelu spomeňme, že Insignia svojou dĺžkou 4,83 metra je väčšia ako jej najvážnejší konkurenti. V šírke a rázvore je väčší len Ford Mondeo a Citroën C5 a na výšku má viac len Mondeo. Rekordne veľký je aj batožinový priestor Insignie s 500 litrami, len Mazda6 má 510 litrov.

Interiér rozvíja štýl exteriéru – všetky povrchy a ostatné prvky interiéru vynikajú dokonalým spracovaním každého detailu. Prístrojová doska sa na okrajoch plynulo zaobľuje a svojimi okrajmi prechádza do výplní dvier, takže pocitovo pôsobivo "objíma" tak vodiča, ako aj spolujazdca. Veľkú pozornosť venovali návrhári sedadlám, ktoré stanovujú najvyššie štandardy ergonomickosti, komfortu a bezpečnosti.

Adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) Insignie sú najnovšej generácie, pracujú v deviatich rôznych automaticky aktivovaných režimoch. Vďaka tomu má vodič vždy optimálny výhľad, čo zvyšuje bezpečnosť jazdy v noci. Novým prvkom svetlometov sú LED diódy pre denné svietenie, ktoré spotrebujú výrazne menej energie než konvenčné halogénové výbojky a znižujú tak emisie CO2 z doterajších 6 g/km prakticky na nulu.

Opel Insignia Opel Insignia

Od začiatku sa Insignie budú ponúkať vo verzii s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Vyspelý systém Adaptive 4x4 (s dvoma spojkami Haldex – jedna medzi prednou a zadnou nápravou, druhá ako zadný diferenciál) aktívne rozdeľuje krútiaci moment tak, aby bola zaručená optimálna trakcia, jazdná stabilita a špičkové jazdné vlastnosti.

Modely Insignia s pohonom všetkých štyroch kolies majú aktívny podvozok FlexRide, ktorého systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastaviť podvozok momentálnym jazdným podmienkam a vodičovi zvoliť si preferovaný jazdný režim. Systém FlexRide je k dispozícii i pre modely s pohonom len predných kolies.

Nová Insignia sa od uvedenia na trh bude dodávať so siedmimi motormi, pričom všetky spĺňajú podmienky emisnej normy Euro 5. Môžu spolupracovať s manuálnymi alebo automatickými šesťstupňovými prevodovkami. Štyri zážihové motory majú výkonovú škálu od 115 k do 260 k – tento výkon bude mať agregát 2,8 V6. Tri nové turbodiesely s priamym vstrekovaním nafty dávajú z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Ponuku motorov obohatia neskôr EcoFLEX verzie, ktoré produkujú minimum CO2 a objaviť sa majú aj ešte výkonnejšie agregáty.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5