Opel Insignia: nový dizajn pre novú epochu

Piatok, 25 apríl 2008

Opel ohlásil premiéru dlho avizovanej novinky strednej triedy. Uskutoční sa v júli tohto roku na autosalóne v Londýne. Novinka s novým menom Insignia nahradí súčasný model Vectra.

Opel Insignia Opel Insignia

Nové meno, nový automobil, nová epocha – takto predstavuje Opel svoj nový model. A aby sme tomu uverili, pribalil k tomu štyri fotografie exteriéru. Pri pohľade na ne možno tvrdeniu výrobcu dať vo všetkom za pravdu. Vďaka svojmu atraktívnemu designu a sofistikovaným technológiám je nový Opel Insignia výrazným krokom k omladeniu značky.

Dizajn nového päťsedadlového modelu je pre značku Opel netradičný. Svojou siluetou Insignia pripomína veľké kupé a jej vzhľad je ďalším krokom v stratégii značky Opel: prinášať vyspelé technológie v atraktívnom balení. V tomto smere je nový model veľkým posunom vpred, keďže už na fotografiách vidieť, aká krásna limuzína sa nás pozerá. Revolučný dizajn sa musí páčiť každému, kto obdivuje pekné automobily.

Opel Insignia Opel Insignia

Vzhľad Insignie upúta z každého pohľadu, či už je to celková silueta, maska chladiča s novým logom značky Opel, bočný profil s netradične vedenými prelismi, tvar adaptívnych svetlometov, oblúkovitý tvar strechy, ktorý sa plynule zvažuje a nadväzuje na veko batožinového priestoru s decentne riešenou odtrhovou hranou. Všetky tieto dizajnérske prvky dávajú Insignii suverénny a pritom graciózny imidž.

Pre lepšiu predstavivosť o veľkosti nového modelu spomeňme, že Insignia svojou dĺžkou 4,83 metra je väčšia ako jej najvážnejší konkurenti. V šírke a rázvore je väčší len Ford Mondeo a Citroën C5 a na výšku má viac len Mondeo. Rekordne veľký je aj batožinový priestor Insignie s 500 litrami, len Mazda6 má 510 litrov.

Interiér rozvíja štýl exteriéru – všetky povrchy a ostatné prvky interiéru vynikajú dokonalým spracovaním každého detailu. Prístrojová doska sa na okrajoch plynulo zaobľuje a svojimi okrajmi prechádza do výplní dvier, takže pocitovo pôsobivo "objíma" tak vodiča, ako aj spolujazdca. Veľkú pozornosť venovali návrhári sedadlám, ktoré stanovujú najvyššie štandardy ergonomickosti, komfortu a bezpečnosti.

Adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) Insignie sú najnovšej generácie, pracujú v deviatich rôznych automaticky aktivovaných režimoch. Vďaka tomu má vodič vždy optimálny výhľad, čo zvyšuje bezpečnosť jazdy v noci. Novým prvkom svetlometov sú LED diódy pre denné svietenie, ktoré spotrebujú výrazne menej energie než konvenčné halogénové výbojky a znižujú tak emisie CO2 z doterajších 6 g/km prakticky na nulu.

Opel Insignia Opel Insignia

Od začiatku sa Insignie budú ponúkať vo verzii s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Vyspelý systém Adaptive 4x4 (s dvoma spojkami Haldex – jedna medzi prednou a zadnou nápravou, druhá ako zadný diferenciál) aktívne rozdeľuje krútiaci moment tak, aby bola zaručená optimálna trakcia, jazdná stabilita a špičkové jazdné vlastnosti.

Modely Insignia s pohonom všetkých štyroch kolies majú aktívny podvozok FlexRide, ktorého systém AST (Adaptive Stability Technology) umožňuje nastaviť podvozok momentálnym jazdným podmienkam a vodičovi zvoliť si preferovaný jazdný režim. Systém FlexRide je k dispozícii i pre modely s pohonom len predných kolies.

Nová Insignia sa od uvedenia na trh bude dodávať so siedmimi motormi, pričom všetky spĺňajú podmienky emisnej normy Euro 5. Môžu spolupracovať s manuálnymi alebo automatickými šesťstupňovými prevodovkami. Štyri zážihové motory majú výkonovú škálu od 115 k do 260 k – tento výkon bude mať agregát 2,8 V6. Tri nové turbodiesely s priamym vstrekovaním nafty dávajú z objemu 2,0 l výkony od 110 k do 160 k. Ponuku motorov obohatia neskôr EcoFLEX verzie, ktoré produkujú minimum CO2 a objaviť sa majú aj ešte výkonnejšie agregáty.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.