Utorok, 25 júl 2017
Športovou verziou nového modelu Insignia sa Opel vracia od OPC k dávnejšiemu značeniu GSi, ktorým továreň z Rüsselsheimu označovala staršie modely Manta či Kadett. Pre vyznávačov športových modelov Opel môže byť Insignia GSi malým sklamaním, keďže nebude používať šesťvalcový motor, ale výlučne len štvorvalce, čo však športovej novinke Opla nemusí na dynamike nič ubrať.
Namiesto predchodcom používaného vidlicového šesťvalca s objemom 2,8 litra bude mať športová Insignia GSi turbodúchadlom preplňovaný štvorvalcový dvojlitrový zážihový motor s výkonom 260 koní (191 kW) a najvyšší krútiaci moment 400 Nm. Oproti predchodcovi Insignii OPC so šesťvalcom, ktorý mal 325 koní (239 kW) a 435 Nm je to o dosť nemej. Neskôr má mať športová Insignia GSi aj turbodiesel s rovnakým počtom valcov a zatiaľ neznámym výkonom.
Insignia GSi s benzínovým motorom sa bude spájať výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, kdesi vodič bude môcť prevody voliť aj pádlami pod volantom. Navyše môže si voliť bežný alebo športový mód zmeny prevodových stupňov. Štandardom pre verziu GSi bude tiež pohon 4x4, ktorý obstarajú dve lamelové spojky pri zadnej náprave.
Jazdné vlastnosti Insignie GSi má vylepšiť aj nižší podvozok s o 10 milimetrov kratšími pružinami a športové tlmiče pruženia. Lepšie brzdenie zverili konštruktéri brzdovému systému Brembo s prednými kotúčmi 345 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Jazdné vlastnosti modelu GSi ladil Opel na Severnej slučke Nürburgringu. Športovo založení vodiči si na novej Insignii GSi budú môcť vypnúť kontrolu trakcie.
Premiéru nová Insignia GSi bude mať v polovici septembra na jesennom autosalóne vo Franfurte nad Mohanom. Objednávať si novinku bude možné od polovice októbra.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel