Opel Grandland X: Už aj plug-in hybrid

Piatok, 17 máj 2019

Opel predstavuje vrcholný model svojej SUV rodiny. Je ním dlhšie avizovaní a očakávaný plug-in hybridný Grandland X. Má 300 koní a na elektrinu prejde 60 kilometrov.

1 Opel Grandland X Hybrid4
Opel Grandland X Hybrid4 prichádza ako plug-in hybrid, s elektrickým pohonom s nabíjaním zo zásuvky. Je predvojom elektrifikovaných budúcich modelov Opel.

Oproti súčasnému modelu má nový Grandland X pohon všetkých kolies označovaný ako AWD a motor výkon 300 koní. Nesie označenie Grandland X Hybrid4. Pohonnú jednotku tvoria preplňovaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW/200 k, dva elektromotory s výkonom 80 kW/109 k a lítium-iónová vysokonapäťová (300 V) akumulátorová batéria s kapacitou 13,2 kWh.

Jeden elektromotor je uložený vpredu a integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorom a diferenciálom integrovaný do modulu zadnej nápravy, kde podľa potreby zabezpečuje pohon všetkých kolies.

Benzínový motor poháňa vozidlo v oblasti stredných až vysokých rýchlostí, krátkodobý pohon pri nízkej rýchlosti obstarávajú elektromotory. Opel Grandland X Hybrid4 má dojazd do 50 km podľa metodiky WLTP, resp. 60 km podľa NEDC.

Nový hybrid má štyri jazdné režimy: plne elektrický, hybridný, AWD a športový. Efektívnu jazdu podporí rekuperácia pri brzdení, ktorá premieňa kinetickú energiu na elektrickú. Za hybridným Grandlandom X budú elektrifikáciu Opla nasledovať ďalšie modely z rodiny Opel tak, aby celé produktové portfólio bolo elektrifikované do roku 2024.

Zásuvka na nabíjanie batérie pomocou integrovanej nabíjačky vozidla s výkonom 3,3 kW (na želanie 6,6 kW) je umiestnená na opačnej strane ako je uzáver palivovej nádrže. Akumulátorová batéria pohonu je uložená pod zadnými sedadlami, takže nijako neuberá vnútorný priestor kabíny ani batožinového priestoru.

Doba nabíjania batérie závisí od druhu použitej nabíjačky. Okrem kábla, určeného na pripojenie do bežnej elektrickej zásuvky v garáži, Opel dodáva k vozidlu aj káble na nabíjanie z verejných nabíjacích stojanov, alebo z domácej nabíjacej stanice wallbox. Napríklad pri použití wallboxu s výkonom 7,4 kW sa batéria úplne nabije za 1 hodinu a 50 minút.

2 Opel Grandland X Hybrid4
Pohľad do útrob modelu Opel Grandland X Hybrid4, prvého plug-in hybridu značky nemeckej Opel s elektrickým pohonom s nabíjaním zo zásuvky

Pre vyššiu efektívnosť jazdy je Grandland X Hybrid4vybavený brzdovou sústavou s funkciou rekuperácie, čím sa pri spomaľovaní a brzdení premieňa kinetická energia vozidla na elektrickú energiu dobíjajúcu batériu. Elektromotor tak funguje ako generátor a dobíja batériu. Rekuperácia predlžuje dojazd Grandlandu X Hybrid4 priemerne o 10 percent.

Vodič môže prepínačom ovplyvňovať režim rekuperácie. Vtedy na úplne zastavenie vozidla nemusí používať brzdový pedál. Tak sa dá Opel Grandland X Hybrid4 ovládať iba prostredníctvom pedála akcelerátora. Jedným pedálom tak vozidlo akceleruje i brzdí.

Grandland X Hybrid4 je predvojom novej generácie elektrifikovaných áut Opel. V najbližších 20 mesiacoch uvedie na trh štyri verzie nových modelov s plne elektrickým pohonom. Po novej generácii modelu Corsa to bude Zafira Life MPV, Vivaro novej generácie v úžitkovej verzii a nástupca modelu Mokka X.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.