Opel Crossland X: Naživo pred svetovou premiérou

Utorok, 07 marec 2017

Horúca novinka automobilky Opel pár dní pred svetovou premiérou v Ženeve sa predstavila novinárskej obci v Bratislave. Kompaktný crossover Crossland X, druhý člen rodiny radu X, sa pripája k modelu Mokka X. Je úžasný, je nádherný!

1 DSC 0023
Nový Crossland X sa predviedol v Bratislave ešte pred svetovou premiérou v Ženeve

Novinka Crossland X, o niekoľko málo centimetrov kratšia od staršieho brata Mokka X, prináša toľko technických vychytávok, že aj vďaka ním, a tomu ako vyzerá a čo ponúka, môže byť rovnakým bestsellerom akým je v súčasnosti Mokka X.

Už koncom januára tohto roku sme nový Opel Crossland X dosť podrobne predstavili na našom webe ako novinku Opla pre Ženevu. Vidieť ho na vlastné oči však nemôžu nenahradiť žiadne "papierové informácie". A tak doraziť čo najskôr do Vodohospodárskeho múzea v bratislavskej Karlovej Vsi bolo našou prvoradou snahou.

Martin Hejral, PR manažér Opla, nás privítal s tým, že Crossland X je prvý cross-over značky Opel. Vraj vy novinári ste "nadiktovali" tento segment automobilkám s tým, že autá MPV nie sú dosť sexi, SUV sú až priveľmi off-roadové a pohon štyroch kolies prakticky nikto nevyužije. A v hatchbackoch sa vraj sedí dosť nízko. Ak teda vezmite z týchto segmentov to najlepšie a vznikne nová kategória CUV, teda crossovery – ukončil svoju krátku prednášku.

Tento segment teraz dosť frčí a automobilky ho aj preferujú. V ňom chce mať každý svojho zástupcu, takže rodina crossoverov sa utešene rozrastá. Má ho odteraz už aj Opel a Crossland X je nový oplovský príspevok do stále sa rozširujúcej masy tohto druhu modelov. Aby toho nebolo málo, Opel chystá na jeseň tohto roku uviesť ďalšie X. Bude väčšie ako Mokka X i Crossland X. Už má aj meno: Grandland X.

Opel Crossland sa radí do kategórie B, teda medzi malé autá. V ňom má Opel svojho zástupcu v modeli Corsa a odteraz aj Crossland X. Ale už na prvý pohľad nevyzerá ako drobček, aj keď sa radí do segmentu malých áut. Od Astry, ktorá je z nižšej strednej triedy, je Crossland X menší na dĺžku o rovných 16 centimetrov, keď meria 421 cm, ale je o 10 centimetrov vyšší. Ponúka veľký vnútorný priestor, komfort na pohodlné cestovanie a 410 litrový batožinový priestor, vo svojom segmente jeden z najväčších. Dá sa zväčšiť posunutím sedadiel druhého radu o 150 milimetrov na 520 litrov.

Nový Crossland má vpredu ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesunder Rücken) a Opel je jediným výrobcom, ktorý ponúka tento typ sedadiel v segmente B (má ich aj Mokka X). Crossland nebude mať pohon štyroch kolies, zostane mu len pohon prednej nápravy.

Aj keď sa v novinke nesedí tak vysoko ako v modeli Mokka X, na dobrý výhľad z auta na všetky strany to bohato stačí. Dáva to vodičovi a posádke väčší pocit bezpečnosti. Ďalším dôvodom obľúbenosti áut tejto kategórie je kompaktná veľkosť a pekný expresívny dizajn. A Crosslandu nič z tohto nechýba.

Pohon budú obstarávať tri benzínové motory, všetko trojvalce s objemom 1,2 a výkonmi 81, 110 a 130 koní. Dva turbodiesely budú mať objem 1,6 litra a výkony 99 a 120 koní. Prenos sily na kolesá prednej nápravy obstarajú päť- a šesťstupňové manuálne prevodovky a šesťstupňový automat.

V úvode sme spomenuli vychytávky novinky. Ide o rozličné inovácie, ktoré zvyšujú bezpečnosť, uľahčujú ovládanie a zlepšujú komfort. Napríklad inovatívne LED predné reflektory, projekčný head-up displej, panoramatická cúvacia kamera so zorným uhlom 180 stupňov, parkovací automat Advanced Park Assist, asistenčný systém Forward Collision Alert s detekciou chodcov a funkciou automatického núdzového brzdenia Autonomous Emergency Braking.

Pridávame aešte ďalšie: systém rozoznávania únavy vodiča, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Keep Assist, rozpoznávanie dopravných značiek Speed Sign Recognition a systém na monitorovanie mŕtvych uhlov Side Blind Spot Alert – to je len niekoľko príkladov, čím vás nový Crossland X môže potešiť.

Kedy si ho záujemcovia budú môcť zaparkovať do svojej garáži? Už tento mesiac bude možné si nový Crossland X záväzne objednať a začiatkom júna ho nový majiteľ už môže mať doma. O cenách sa zatiaľ nevie nič, isté však je Crossland X bude stáť menej ako Mokka X.

1 DSC 0023 2 DSC 0029 3 DSC 0034 4 DSC 0032 5 DSC 0035 6 DSC 0045 7 DSC 0046 8 DSC 0041 9 DSC 0043 10 DSC 0044 11 DSC 0054 12 DSC 0050
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.