Opel Astra: prvá jazda

Streda, 20 január 2010

Prvý raz sme sa s novou Astrou stretli v júli minulého roka na statickej prezentácii neďaleko Budapešti. Už vtedy funkčný model ukázal, že najpredávanejší model automobilky Opel, ktorá doteraz nemá vyriešené svoje vzťahy s koncernom General Motors o možnom predaji, nie je bežným konfekčným modelom. Opel vsadil na Astru, ako by ju považoval za svojho záchrancu. Použil na to viacero nástrojov: mimoriadne atraktívny a príťažlivý dizajn, nové menšie ekologické a úsporné motory, nový podvozok, skvelé jazdné vlastnosti a v neposlednom rade prepracovaný interiér. Zaberie nová Astra aj na trhu a získa si srdcia zákazníkov?

Opel Astra

V závere minulého týždňa sme sa zúčastnili dynamickej prezentácie sériového modelu novej Astry. Počas nej sme si mohli v okolí Bratislavy vyskúšať päťdverovú verziu, ktorá prichádza na trh ako prvá a od decembra minulého roku sa ponúka zákazníkom v salónoch predajcov značky Opel. Veľký hatchback nižšej strednej triedy už na prvý pohľad upúta pozornosť každého motoristu.

Oproti predsériovému modelu sa nová Astra takmer nezmenila. Zvonku krásny dizajn, vo vnútri priestranný, elegantný a kvalitný interiér. Pod kapotou nové motory a celé to posadené na sofistikovanom podvozku. Takto vyzbrojená Astra chce osloviť nielen svoju terajšiu klientelu, ale bude chcieť získať aj nových zákazníkov. Nielen svojim vzhľadom, ale aj bohatou výbavou, ponukou výborných motorov a jazdným komfortom. To všetko ju podporí vo večnom súperení s VW Golf. Oproti aktuálnemu Golfu je nová Astra až o 22 centimetrov dlhšia, má takmer o 11 cm väčší rázvor náprav, vďaka tomu aj väčší interiér, čo spolu s pútavým dizajnom môže byť výhodou novej Astry pred konzervatívnejším vzhľadom Golfu.

Nová Astra, model nižšej strednej triedy, svojim vnútrajškom dosť pripomína väčšiu Insigniu, a už tento fakt ju stavia na vyššiu úroveň. Prístrojový štít, volant a stredová konzola s ovládaním audia, klimatizácie i niektoré ďalšie časti interiéru novej Astry sú akoby požičané od jej väčšej sestry. Ale aj tu, podobne ako v Insignii, je tých tlačidiel trošku priveľa, takže na ich správne využívanie si treba nejaký čas zvykať.

Miesta je vpredu aj pre vyššie postavy dosť, pričom pohodlie ešte zvýšia kvalitné sedadlá. Umožňuje to aj rozsah ich nastavenia. Priestor na zadných sedadlách je však skôr pre priemerne urastených ako pre dlháňov, najmä ak sú predné sedadlá posunuté do zadnej krajnej polohy. Solídne veľký batožinový priestor (370 litrov) s dvojitým, tzv. falošným dnom sa sklopením operadiel zadných sedadiel dá veľmi jednoducho zväčšiť. Na prepravu bicyklov slúži nosič FlexFix integrovaný do zadného nárazníka, ktorý používa napríklad aj menšia Corsa.

Opel na predvádzanie pripravil všetky momentálne dostupné motory, a tak sme viaceré z nich vyskúšali – benzínové s objemom 1,4 a 1,6 litra s výkonmi 100 a 115 koní, ale aj preplňované s rovnakým objemom a výkonmi 140 a 180 koní. Pri všetkých sa nám páčil tichý a kultivovaný chod, ochota vytáčať sa a dobrý záťah, najmä pri turbomotoroch, už od nižších otáčok. Radosť sľubujú budúcim majiteľom aj naftové motory. Astra ich ponúka tiež štyri (1,3 CDTI/95 k, 1,7 CDTI/110 k, 1,7 CDTI/125 k a 2,0 CDTI/160 k). My sme vyskúšali 1,7 CDTI/125 k. Bol tichý, mal kultivovaný chod a najmä by mal byť úsporný, samozrejme aj ekologický.

Kvalitu jazdy novej Astry zvyšuje podvozok s novou zadnou nápravou s Wattovým priamovodom a príplatkovým adaptívnym podvozkom, ktorý je súčasťou systému FlexRide (možnosť prepínania zo štandardného nastavenia do športového režimu Sport alebo komfortného Tour). FlexRide je tým čarovným prútikom, ktorému vďačí Astra za bezpečnú a pohodlnú jazdu aj na cestách s menej kvalitným povrchom.

Viac o novej Astre nám napovie komplexný test, ktorý práve dokončujeme a už o krátky čas ho uverejníme.

Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.