Opel Astra pred premiérou

Piatok, 21 august 2009

Stretnutia s novým modelom pred jeho svetovou premiérou nebýva obvyklá udalosť. Opel túto výnimku s novou Astrou, ktorú predstaví na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte, urobil v nebývalom štýle neďaleko Budapešti. S novým modelom nemeckej automobilky sa tak postupne oboznamovali novinári prakticky všetkých európskych štátov. Za novou Astrou sme do blízkeho Maďarska vyrazili aj my.

Opel Astra
Presne ako tento prototyp bude vyzerať aj sériový model Opel Astra štvrtej generácie

Prototyp zo sklolaminátovou karosériou sme tu videli presne v podobe, ako má vyzerať pri svojej premiére na blížiacom sa autosalóne. Pri tejto statickej prehliadke nás budúci model nemeckej automobilky zaujal a obdivovali sme dizajn karosérie i technické riešenia Astry štvrtej generácie, ktoré novinárom veľmi detailne a precízne prezentovali prítomní nemeckí návrhári.

Snahu automobilky o to, aby nová Astra bola úspešná, bolo tu uprostred maďarských viníc cítiť práve tak, ako sa na novej Astre odzrkadľovalo stvárnenie každého detailu, ale aj odhodlanie a zodpovednosť dizajnérov, konštruktérov a technikov pri navrhovaní novej Astry.

Opel Astra
Model pod plachtou prezrádzal oblé tvary prototypu novej Astry štvrtej generácie

Nový model zahalený plachou prezrádzal oblé tvary kombinované s ostrými hranami, zmenenú líniu prednej kapoty, čelného skla a nadväzujúcej strechy a pomerne ostrý sklon zadnej časti automobilu. Po odhalení sme potom mohli konštatovať, že nová Astra má najmä v prednej časti spoločné rysy s väčšou Insigniou. A keďže na vzhľade predstavenej Astry by sa už nemalo nič podstatné meniť, máme sa pri sériovom modeli na čo tešiť.

Príbuznosť novej Astry k značke Opel sa prejavuje na jej dizajne, ktorý nesie znaky väčšej Insignie. Najviac badateľné to je na mriežke chladiča, prednom nárazníku, prelisoch kapoty motora a predných adaptívnych bi-xenónových svetlometoch (s diódovými svetlami pre denné svietenie), ktoré viac zasahujú do blatníkov. Okrem toho je nová Astra oproti predchodcovi aj výrazne športovejšia. Spoločné so starším modelom má nová Astra aj to, že prvou verziou bude aj teraz päťdverový hatchback. Ďalšie verzie prídu postupne: kombi Sports Tourer v polovici roka 2010, neskôr aj trojdverová Astra GTC.

Opel Astra
Takto elegantne bude vyzerať interiér novej Astry, ktorá sa predstaví vo Frankfurte

S vonkajším vzhľadom Astry štvrtej generácie držal krok aj interiér. Zaujali nás špičkové sedadlá s výraznejšie vystupujúcimi bokmi, nová palubná doska, stredový panel s množstvom odkladacích miest (s tromi nápojovými miestami pri parkovacej brzde), prístrojový panel s červeným podsvietením, multifunkčný kožou potiahnutý volant a dverová výplň s priestorom pre 1,5litrové PET fľaše.

Svoje si užijú aj cestujúci na zadných sedadlách, pre ktorých je dosť miesta tak na výšku, ako v priečnom sme i pre nohy. Aj batožinový priestor (jeho dno môže mať tri polohy), aj keď nepoznáme jeho objem, vyzerá o nejaký liter väčší v porovnaní so súčasnou Astrou. Navyše do zadného nárazníka bude možné integrovať praktický nosič bicyklov Flex Fix.

Opel Astra
Nový adaptívny podvozok sľubuje pre Astru výborné jazdné vlastnosti a jazdný komfort

Vysoký jazdný komfort novej Astry je výsledkom novej konštrukcie podvozku, ktorému majú asistovať adaptívne tlmiče a kolesá väčších rozmerov. Predvádzaný exemplár stál na 19palcových ráfikoch, ktoré Astre veľmi pristali. Vo vzájomnej súčinnosti to vytvorí tie najlepšie predpoklady pre vynikajúce správanie sa Astry na ceste.

Paleta motorov sa bude začínať pri benzínových štvorvalcoch 1,4/100 k a 1,6/115, pokračovať bude novým preplňovaným motorom 1,4 Turbo (140 k) a známym 1,6 Turbo (180 k). Z naftových by mal byť základom 1,3 CDTi (95 k), chýbať nebudú 1,7 CDTi (110 k a 125 k) a 2,0 CDTi (160 k).

Sériová výroba sa má rozbehnúť koncom tohto roku a do predaja na Slovensko by prvé kusy mali doraziť začiatkom roku 2010.

Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.