Nedeľa, 15 júl 2012
Na slovenský trh prichádza v týchto dňoch vrcholné vyhotovenie trojdverovej Astry, model OPC, ktorá je najvýkonnejšou sériovo vyrábanou Astrou. S výkonom 280 koní (206 kW) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm svojho preplňovaného dvojlitrového štvorvalca s priamym vstrekovaním sa nová Astra OPC radí medzi najvýhodnejšie ponuky v tejto kategórii.
Cenu nového trojdverového kupé Astra OPC (Opel Performance Center) stanovil Opel na 25 090 eur. Za túto sumu dostane zákazník atraktívne trojdverové kupé poháňané preplňovaným štvorvalcom 2,0 Turbo s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 280 k, ktorého krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm (od 2500 ot/min).
"Nijaký z priamych konkurentov neponúka taký výkon, pričom všetci konkurenti sú navyše výrazne drahší," citujeme z tlačovej správy Pavla Šilhu, generálneho riaditeľa českého a slovenského zastúpenia značky Opel.
Nová Astra OPC zvládne šprint z 0 na 100 km/h za rovných 6,0 sekúnd a na plný plyn dokáže ísť rýchlosťou až 250 km/h. Takou rýchlosťou nejazdila doteraz žiadna sériová Astra. Nový turbodúchadlom prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec vychádza z najnovšieho benzínového motora, ktorý Opel montuje do modelového radu Insignia. Má však zvýšený výkon o 30 koní, napriek tomu však nižšiu spotrebu i emisie CO2 približne o 14 percent – 8,1l/100 km a 189 g/km.
Podvozok Astry OPC kombinuje viaceré prvky, ktoré umocňujúce jazdnú dynamiku: prednú nápravu so špeciálnymi tlmičovými vzperami HiPerStruts (High Performance Struts), tlmiče pruženia FlexRide s reguláciou charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.
Vodič si za jazdy môže prepínať tri rozličné režimy. Standard má vyváženú charakteristiku so zachovaním komfortu a Šport zvýši tvrdosť tlmičov, čím sa zmenší nakláňanie karosérie a riadenie pôsobí priamejšie. Tretí režim OPC zvýši zážitok z jazdy, motor reaguje spontánnejšie na zmenu polohy pedála akcelerátora, vytáča sa rýchlejšie a podvozok je prispôsobený maximálnym jazdným výkonom. Navyše OPC má štandardne mechanický lamelový samosvorný diferenciál,ktorý pomáha redukovať prešmykovanie kolies.
V interiéri športovo založených vodičov osloví nový volant s vencom splošteným v spodnej časti, ľahké škrupinové športové sedadlá a aplikácia Power App pre iPhone, ktorá poskytne vodičovi množstvo rozličných dát motora a vozidla v reálnom čase.
Športový charakter modelu Astra OPC umocňujú špeciálne modelované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov, zväčšený strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Okrem štandardných diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu 19 palcov môže mať zákazník za príplatok aj 20palcové kolesá kované z ľahkej zliatiny.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel