Sobota, 12 november 2011
Nová Astra GTC sa ešte ani nepredáva a Opel už predstavuje jej najostrejšiu verziu. Nové kompaktné športové kupé vo vysokovýkonnej verzii OPC (Opel Performance Center) príde na trh v lete roku 2012.
Špeciálne modifikovaná karoséria Astry OPC vychádza z trojdverovej GTC. Expresívne športové línie ešte viac zvýrazňujú dynamiku. Špeciálne tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahov karosérie, veľký strešný spojler a dve koncovky výfuku lichobežníkového tvaru dodávajú verzii OPC osobitný športový akcent. V interiéri má extrémne výkonné kompaktné kupé špeciálne športové sedadlá, volant so splošteným vencom a modifikované prístroje.
Špičková verzia Astry GTC, Astra OPC, má pod kapotou dvojlitrový benzínový turbodúchadlom preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva s výkonom 280 koní a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm. Astra OPC s týmto motorom v kombinácii so 6stupňovou manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h, čo je najvyššia rýchlosť v doterajšej histórii modelu Astra. Údaj o akcelerácii Opel nezverejnil.
Východiskovým základom OPC je predná náprava high-tech HiPerStrut (oddelená tehlica) modelu Astra GTC. Okrem modifikovanej nápravy HiPerStrut profituje Astra OPC aj z plne adaptívneho podvozka FlexRide, ktorý umožňuje vodičovi nastavovať charakteristiku tlmičov pruženia, účinok posilňovača riadenia a reakciu elektronického pedála akcelerátora.
Astra OPC má špeciálne upravený podvozok so samosvorným diferenciálom a brzdami Brembo. Podvozok detailne vylaďovali počas náročných jazdných testov na Severnej slučke okruhu Nürburgring pod dohľadom Joachima Winkenhocka, bývalého nemeckého pretekára, víťaza z Le Mans, Spa i Nürburgringu. Modifikovaný podvozok Astry GTC zabezpečuje pre extrémny model OPC výbornú jazdnú dynamiku a vynikajúcu ovládateľnosť.
Vodič Astry OPC si bude môcť voliť režimy Sport a OPC. Model OPC má na prednej náprave štandardne samosvorný diferenciál, ktorý výrazne zvyšuje stabilitu jazdy a zlepšuje ovládateľnosť oproti štandardnému modelu GTC, predovšetkým pri intenzívnej akcelerácii zo zákruty, a to aj na mokrej vozovke. Vysokovýkonná brzdová sústava Brembo je zárukou optimálneho spomalenia a maximálnej stability aj pri extrémnom brzdení.
Ostrý model OPC uvedie Opel v lete 2012 ako doteraz najvýkonnejšieho predstaviteľa radu Astra. Jej konštruktéri použili na to dvojlitrový turbom preplňovaný motor, ktorého sila sa bude prenášať na kolesá prednej nápravy. S výkonom 280 koní a krútiacim momentom 400 NM sa Astra OPC postaví na úplnú špičku hot-hatchov, teda ostrých hatchbackov, a zaujme pozíciu pred VW Golf (270 k), Mazdou3 MPS (260 k), Renaultom Mégane RS (250 k) a Alfou Romeo Giulietta QV (235 k).
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel