Piatok, 31 január 2014
Opel pripravil pre tohtoročný ženevský autosalón najšportovejšiu verziu modelu Astra OPC. Vychádza zo štúdie, ktorú Opel predstavil v roku 2012 ako Astra OPC X-treme Concept. Tak ako táto štúdia aj nová Astra OPC Extreme majú predstavovať športový automobil schopný jazdiť po verejných cestách. Rozdiel je však v tom, že štúdia spred dvanástich rokov existovala len v jednom exemplári, pripravovaná OPC Extreme je základom budúcej malej série. Zatiaľ ju Opel prezentuje len na jednej fotografii, v reálnej podobe ju uvidíme už začiatkom marca v Ženeve.
Zatím nepotvrzenou informací je navýšení výkonu, také zde však zatím můžeme jen odhadovat. Hranice 300 koní by pro přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec rozhodně neměla být nepřekonatelnou překážkou. Více se dozvíme v Ženevě.
Opel novú špeciálnu verziu Astra OPC s pretekárskymi vlastnosťami vhodnú pre bežnú premávku i na jazdu na okruhu ukáže približne o miesiac, presnejšie 4. marca na 84. ženevskom autosalóne. Nový čistokrvný športový automobil nadväzuje na tradíciu štúdie Astra OPC X-treme Concept.
Nový špeciál je odvodený od pretekárskeho automobilu Astra OPC Cup, ktorý bol vyvinutý pre seriál vytrvalostných pretekov na okruhu Nürburgring. Adaptovali ho pre bežnú premávku a bude sa dať reálne kúpiť. Bude historicky najrýchlejším modelom Astra spôsobilým pre bežnú premávku konštruovaným v duchu motta Opel Performance Center: OPC – Rýdza vášeň.
Karbónové komponenty vysokej kvality znižujú hmotnosť oproti sériovému modelu Astra OPC, ktorý má výkon 280 koní a ktorý mal premiéru v roku 2012. K prvkom prevzatým priamo z automobilového športu patria integrovaná bezpečnostná klietka v kabíne, škrupinové sedadlá a šesťbodové bezpečnostné pásy.
Nové športové kupé OPC Extreme využije nekompromisnú pretekársku technológiu pre jazdu po verejných cestách, čo umožní príležitostne si vyštartovať na okruh Nürburgring Nordschleife, teda na Severnú slučku tohto pretekárskeho okruhu. To bola hlavná idea pre konštrukciu modelu Astra OPC Extreme, ktorý vznikol priamo v Opel Performance Center na legendárnom pretekovom okruhu.
Aj tento nový model, podobne ako všetky najvýkonnejšie modely Opel OPC (Corsa OPC, Astra OPC alebo Insignia OPC) musí pred schválením do výroby úspešne absolvovať vytrvalostný rýchlostný test v dĺžke 10000 kilometrov v náročných podmienkach na okruhu Nürburgring Nordschleife.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel