Streda, 08 jún 2011
Skvostný dizajn, karoséria medzi hatchbackom a kupé s dramatickými proporciami, nová konštrukcia prednej nápravy a priestranný, variabilný interiér s množstvom inovatívnych technológií – taká bude nová trojdverová Astra GTC, ktorá sa vo svetovej premiére predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Nová Astra GTC zaujme v prvom rade výrazným dizajnom. Po technickej stránke bude profitovať z novej konštrukcie prednej nápravy HiPerStrut. Takúto sofistikovanú konštrukciu prednej nápravy ponúka iba veľmi málo automobilov v segmente. Ideálne ju dopĺňa inovatívna zadná náprava Opel s Wattovým priamovodom, čo vozidlu zabezpečuje dokonalú stabilitu a vynikajúcu ovládateľnosť. Zadná náprava tohto typu má jednoduchšie riešenie, je lacnejšia ako viacprvková a autu dodáva veľmi dobré jazdné vlastnosti.
Astra GTC má oproti päťdverovej znížený podvozok o 15 mm, väčší rázvor náprav o 10 mm (teraz 2695 mm), väčší rozchod kolies vpredu o 40 mm (1584 mm) a vzadu o 30 mm (1588 mm). To dovolilo použiť kolesá väčšieho priemeru so športovými nízkoprofilovými pneumatikami, ktoré zlepšujú stabilitu a zvýrazňujú jej športový vzhľad. Šesť zo siedmich druhov diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu od 17 do 20 palcov určených pre Astru je vyhradených exkluzívne pre GTC.
Konštrukcia podvozku Astra GTC používa systém tlmičov pruženia FlexRide. Systém zvyšuje dynamickú stabilitu vozidla, zlepšuje jazdné vlastnosti v zákrutách a optimalizuje reakciu vozidla na impulzy riadenia automatickým prispôsobovaním charakteristiky tlmičov pruženia stavu cesty, rýchlosti a individuálneho štýlu jazdy vodiča. FlexRide umožňuje vodičovi jednoduchým stlačením gombíka meniť celkové nastavenie podvozka v režimoch Standard, Tour alebo Sport.
Spočiatku sa bude Astra GTC dodávať s troma benzínovými a jedným naftovým agregátom. Základným je 1,4 s turbodúchadlom s výkonom 120 koní (88 kW), stred tvorí jeho výkonnejšia verzia so 140 konskými silami (103 kW) a najvýkonnejším je prepĺňaný 1,6litrový motor s výkonom 180 koní (132 kW). Systém Stop/Start sa montuje štandardne pri obidvoch štvorvalcoch 1,4 Turbo. Oba sa kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Na naftu bude vylepšený turbodiesel 2,0 CDTI so zvýšeným výkonom 165 koní (121 kW), ktorý sa spája so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka funkcii overboost poskytuje maximálny krútiaci moment 380 Nm a modelu Astra GTC udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť s týmto motorom je 210 km/h, kombinovaná spotreba 4,9 l/100 km a emisie CO2 129 g/km. Súčasťou štandardného vybavenia je aj nový systém Stop/Start.
Po premiére na frankfurtskom autosalóne budú k dispozícii aj ďalšie motory. Najšportovejšie verzie, vrátane vysokovýkonnej OPC (výkon okolo 290 k), prídu na trh v roku 2012.
Nový model trojdverovej Astry GTC si bude možné objednať u slovenských predajcov od konca septembra. Ceny pre slovenský trh budú známe koncom júna tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel