Opel Astra GTC: nový vzhľad a športový podvozok

Streda, 08 jún 2011

Skvostný dizajn, karoséria medzi hatchbackom a kupé s dramatickými proporciami, nová konštrukcia prednej nápravy a priestranný, variabilný interiér s množstvom inovatívnych technológií – taká bude nová trojdverová Astra GTC, ktorá sa vo svetovej premiére predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Opel Astra GTC
Trojdverová Astra GTC má úplne nový dizajn a premiéru bude mať vo Frankfurte

Nová Astra GTC zaujme v prvom rade výrazným dizajnom. Po technickej stránke bude profitovať z novej konštrukcie prednej nápravy HiPerStrut. Takúto sofistikovanú konštrukciu prednej nápravy ponúka iba veľmi málo automobilov v segmente. Ideálne ju dopĺňa inovatívna zadná náprava Opel s Wattovým priamovodom, čo vozidlu zabezpečuje dokonalú stabilitu a vynikajúcu ovládateľnosť. Zadná náprava tohto typu má jednoduchšie riešenie, je lacnejšia ako viacprvková a autu dodáva veľmi dobré jazdné vlastnosti.

Astra GTC má oproti päťdverovej znížený podvozok o 15 mm, väčší rázvor náprav o 10 mm (teraz 2695 mm), väčší rozchod kolies vpredu o 40 mm (1584 mm) a vzadu o 30 mm (1588 mm). To dovolilo použiť kolesá väčšieho priemeru so športovými nízkoprofilovými pneumatikami, ktoré zlepšujú stabilitu a zvýrazňujú jej športový vzhľad. Šesť zo siedmich druhov diskov kolies z ľahkej zliatiny formátu od 17 do 20 palcov určených pre Astru je vyhradených exkluzívne pre GTC.

Konštrukcia podvozku Astra GTC používa systém tlmičov pruženia FlexRide. Systém zvyšuje dynamickú stabilitu vozidla, zlepšuje jazdné vlastnosti v zákrutách a optimalizuje reakciu vozidla na impulzy riadenia automatickým prispôsobovaním charakteristiky tlmičov pruženia stavu cesty, rýchlosti a individuálneho štýlu jazdy vodiča. FlexRide umožňuje vodičovi jednoduchým stlačením gombíka meniť celkové nastavenie podvozka v režimoch Standard, Tour alebo Sport.

Spočiatku sa bude Astra GTC dodávať s troma benzínovými a jedným naftovým agregátom. Základným je 1,4 s turbodúchadlom s výkonom 120 koní (88 kW), stred tvorí jeho výkonnejšia verzia so 140 konskými silami (103 kW) a najvýkonnejším je prepĺňaný 1,6litrový motor s výkonom 180 koní (132 kW). Systém Stop/Start sa montuje štandardne pri obidvoch štvorvalcoch 1,4 Turbo. Oba sa kombinujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Opel Astra GTC
Dizajn kokpitu modelu Astra GTC sa vyznačuje vysokou kvalitou a dynamickými líniami

Na naftu bude vylepšený turbodiesel 2,0 CDTI so zvýšeným výkonom 165 koní (121 kW), ktorý sa spája so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vďaka funkcii overboost poskytuje maximálny krútiaci moment 380 Nm a modelu Astra GTC udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť s týmto motorom je 210 km/h, kombinovaná spotreba 4,9 l/100 km a emisie CO2 129 g/km. Súčasťou štandardného vybavenia je aj nový systém Stop/Start.

Po premiére na frankfurtskom autosalóne budú k dispozícii aj ďalšie motory. Najšportovejšie verzie, vrátane vysokovýkonnej OPC (výkon okolo 290 k), prídu na trh v roku 2012.

Nový model trojdverovej Astry GTC si bude možné objednať u slovenských predajcov od konca septembra. Ceny pre slovenský trh budú známe koncom júna tohto roku.

Opel Astra GTC Opel Astra GTC Opel Astra GTC Opel Astra GTC
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.