Nový Volkswagen ID.3: Modernejší a výraznejší

Štvrtok, 27 apríl 2023

Elektrický hatchback Volkswagen ID.3 je tu od roku 2019, tri roky potom ako nemecký výrobca uviedol jeho koncept. Nešlo o nástupcu elektrického Golfu, ale o úplne nový elektrický model na báze čisto elektrickej platformy MEB, na ktorej teraz stojí aj nový ID.3.

1-vw-id3

Volkswagen ID.3 z roku 2019 bol prvým členom rodiny ID. Po ňom nasledovali ID.4 ako SUV, ID.5 s karosériou kupé a ID.Buzz v podobe retro minibusu.

Rodinu radu ID doplnil začiatkom marca tohto roku nový, resp. silno modernizovaný ID.3. Inak povedané, prvý ID.3 prešiel omladzovacou procedúrou, takže nejde o jeho novú generáciu. Všetci doterajšie modely rodiny ID stoja na čisto elektrickej platforme MEB.

Najvýraznejšou zmenou na novom ID.3 sú zásahy na jeho karosérii. Je uhladenejšia, oku viac lahodiaca. Nová a dlhšia je kapota a prepracovaný nárazník s inými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu.

Na karosérii nového ID.3 je teraz viac výraznejších prelisov. Na novom predstavenom exemplári sa ID-čko predstavuje v novom farebnom odtieni pomenovanom ako Dark Olivine Green, ktorý asi netreba prekladať.

V interiéri mal výrobca vymeniť lacnejšie tvrdé vyhotovenie za vyššiu kvalitu a rozšíriť výbavu už v základnom vybavení auta. Použité materiály by nemali mať pôvod zo zvierat, ale z recyklovateľných materiálov. To hlavne s dôrazom na trvalú udržateľnosť. Pokiaľ ide o oxyd uhličitý, tak nový ID.3 pokračuje v šľapajách svojho mladšieho súrodenca, a tiež je s CO2 neutrálny.

Kabína Volkswagenu ID.3 sa pýši modernými palubnými technológiami, ako je parkovací asistent s pamäťou, čo znamená, že naučený parkovací manéver si auto pri ďalšom parkovaní nájde vo svojej pamäti.

Nechýba hlasové ovládanie, ani head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý zobrazuje informáciu o rýchlosti a dynamické inštrukcie pre navigáciu na celej ploche predného okna.

Volkswagen od tlačidlových ovládačov pri novom ID.3 upustil. Na prístrojovom paneli upútava pozornosť rozmerná stredová obrazovka infotaimentu.

Pohon nového ID.3 obstaráva elektromotor umiestnený vzadu. Má výkon 150 kW/204k a najvyšší krútiaci moment 310 Nm. Na výber batérie s kapacitou 58 kWh, resp. 77 kWh, ktoré vystačia na dojazd 426 km, resp. 546 km.

Nabíjanie s nabíjacím výkonom 170 kW z 5 % na 80 % u slabšej batérie trvá 30 minút, silnejšej 35 minút. Akceleráciu z nuly na 100 km/h zvládajú oba modely ID.3 za osem sekúnd, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 160 km/h.

Volkswagen ID.3 je dlhý 4261 milimetrov, široký 1809 milimetrov a na výšku má 1562 milimetrov. Rázvor náprav 2770 milimetrov sľubuje dostatok miesta pre posádku, aj pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Pomerne veľký 385/1265 litrový batožinový priestor dáva šance na batožinu aj pre väčšiu rodinu.

Cena Volkswagen pre nový ID.3 zatiaľ známe nie je, očakáva sa, že zverejnená bude v najbližších dňoch.

1-vw-id3 2-wv-ID.3 3-wv-ID.3 4-wv-ID.3 5-vw-ID.3
Autor: J. Goldberger
Foto: Volkswagen
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.