Štvrtok, 22 január 2015
Dvadsaťpäť rokov po premiére pôvodného superšportovej Hondy NSX predstavila americká odnož tejto japonskej značky na autosalóne v Detroite produkčnú verziu dlho očakávaného nástupcu – novú generáciu Acura NSX. Vyvinuli ju v Spojených štátoch a tu sa bude aj vyrábať.
Úlohou modelu NSX je vniesť do segmentu superšportov nové zážitky zo športovej jazdy, práve tak, ako to robila jeho prvá generácia pred štvrťstoročím. Produkčný model červenej farby uvedený na americkom autosalóne bude poháňať hybridné ústrojenstvo s hlavným motorom uloženým uprostred, ktorý na vysoký výkon dopujú dve turbodúchadlá.
Nová hnacia jednotka modelu NSX má dvakrát preplňovaný motor V6 s uhlom rozovretia valcov 75 stupňov s ventilovým rozvodom DOHC, ktorý je spojený s 9stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Je kombinovaný so športovým hybridným systémom (Sport Hybrid system) tvoreným tromi elektromotormi. Hnacie ústrojenstvo je integrované do mimoriadne tuhej a ľahkej karosérie z rôznych materiálov.
Superšport NSX využíva benzínový agregát kombinovaný s hlavným elektromotorom na pohon zadných kolies, ktorú sú obuté do pneumatík s rozmerom 295/30 R 20. Predné kolesá s pneumatikami 245/30 R 19 majú pohon od dvoch menších elektromotorov a plnia funkciu správneho dávkovania krútiaceho momentu v zákrutách. Krotenie sily pohonného agregátu majú na starosti karbón keramické brzdy, vpredu šesťpiestikové a vzadu so štyrmi piestikmi.
Na aerodynamiku dohliada usmernené prúdenie vzduchu od predných nasávacích otvorov a bočných prelisov až po difúzor v spodnej časti auta a zadný spojler, v ktorého strede vyúsťujú štyri koncovky výfuku. Rozmery nového kupé sú 4470/1940/1215 mm a dajú sa porovnávať s Ferrari 458 Italia.
Vďaka filozofii "superšportu zameraného na človeka" kladie toto vozidlo vodiča vo všetkých ohľadoch na prvé miesto. Najmodernejšie hybridné hnacie ústrojenstvo, karoséria a podvozok novej generácie zaisťujú modelu NSX mimoriadne intuitívnu a okamžitú odozvu na pokyny vodiča.
"Naším cieľom bolo vytvoriť celkom nový model NSX, ktorý by bol verný odkazu svojho predchodcu: superšportový automobil, ktorý by svojmu majiteľovi prinášal nové zážitky z jazdy, keď každá súčasť vozidla rešpektuje tú najinteligentnejšiu časť – vodiča," uviedol Mike Accavitti, senior viceprezident a generálny riaditeľ divízie Acura.
Interiér NSX umožňuje mimoriadne dobrý výhľad dopredu a vyznačuje sa jednoduchým a intuitívnym ovládaním a špičkovou ergonómiou. Sedadlá ponúkajú už na pohľad skvelú oporu kombinovanú s prvotriednym komfortom a umožňujú ľahké nastupovanie i vystupovanie. Prístrojový panel NSX má dynamický TFT displej, ktorý reaguje na vodičom zvolený režim integrovaného systému jazdnej dynamiky. Umožňuje vodičovi zvoliť si režim hybridného systému z režimov Quiet, Sport, Sport+ a Track.
Uprostred kruhového ovládača nového integrovaného systému jazdnej dynamiky na stredovej konzole je štartovacie tlačidlo, ktorým sa aktivuje športové hybridné hnacie ústrojenstvo. Pod kožou ručne obšitým panelom palubnej dosky sa nachádza obnažený stredový rám – funkčný konštrukčný prvok podvozka, ktorý svojím dizajnom pripomína rám nekapotovaných športových motocyklov.
Nová generácia NSX je podľa Hondy výstavnou skriňou automobilového štýlu, dizajnu a parametrov hybridného superšportového automobilu s motorom uprostred.
Autor: J. GoldbergerFoto: Honda