Piatok, 08 január 2010
Ďalším počinom nemeckého Opla pri modernizácii svojich modelových radov je minivan Meriva novej generácie. Prvé informácie a snímky nového modelu uvoľnil Opel necelé dva mesiace pred oficiálnym predstavením na autosalóne v Ženeve. Meriva potvrdzuje povesť úžasnej flexibility, ktorý nie až v takejto miere mal už predchodca, ale ktorým určite vyniká väčší súrodenec Zafira . Meriva má množstvo nových originálnych prvkov a riešení, okrem iného doteraz pri vanoch nepoužívaný systém protismerného otvárania dverí, ktorý u Opla nazvali FlexDoors.
Aj napriek menším vonkajším rozmerom získala Meriva prvej generácie vďaka unikátnemu konceptu sedadiel FlexSpace, vyššiemu posedu, priestrannej a flexibilnej kabíne značnú pozornosť a obľubu zákazníkov. Tieto prednosti ju vyniesli na vedúcu pozíciu v triede malých monocabov, o čom hovoria aj počty predaných kusov: na európskych trhoch sa doteraz predalo viac ako milión modelov Opel Meriva.
Meriva druhej generácie posúva latku flexibility ešte vyššie. Koncept uchytenia sedadiel FlexSpace Opel ďalej rozpracoval a teraz je ešte lepšie a intuitívnejšie ovládateľný. Zásadnou novinkou Merivy druhej generácie je originálny systém protismerne sa otvárajúcich dverí FlexDoors, ktorý výrazne zlepšuje prístup do interiéru, systém, ktorý sa na masovo vyrábanom modeli objavuje po prvý raz. Flexibilná stredová konzola FlexRail ponúka zasa množstvo úložných miest a schránok. Ďalším unikátnym prvkom je aj známy oplovský integrovaný nosič bicyklov FlexFix na zadnej časti vozidla, ktorý celý skrýva zadný nárazník a vysúva sa iba v prípade potreby.
Osobitosť nového Oplu Meriva dotvára expresívny vnútorný aj vonkajší styling, ktorý zodpovedá novému dizajnérskemu jazyku značky Opel: spája sochárske umenie dizajnérov s príslovečnou nemeckou precíznosťou. Jednopriestorová karoséria má elegantné splývavé krivky, podokenné línie v zadných dverách vytvárajú originálnu vlnu, ktorá zvýrazňuje konštrukciu originálneho uchytenia dverí FlexDoors a súčasne zlepšuje výhľad vzadu sediacich pasažierov.
Zmenené a vyššej kvality sú aj sedadlá novej Merivy, ktoré majú podobnú konštrukciu a proporcie ako má nová Astra či Insignia. Rozsah pozdĺžneho a výškového nastavenia predných sedadiel (240 mm, resp. 65 mm) patrí k najväčším v triede a garantuje optimálny komfort cestujúcich každého veku a vzrastu.
Nová Meriva - oproti predchodcovi dlhšia o 20 cm - ťaží z dlhého rázvoru a širokého rozchodu kolies vpredu aj vzadu, čo zlepšuje jazdné vlastnosti a cestovný komfort. O pohon sa starajú hospodárne a výkonné preplňované benzínové i naftové motory s výkonmi od 75 do 140 koní. Jednou z pohonných jednotiek je aj mimoriadne úsporná verzia ecoFLEX. Motory Merivy spolupracujú s päť- a šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami, v ponuke bude aj šesťstupňový automat.
Nový Opel Meriva sa bude vyrábať v španielskej Zaragoze a v predaji sa objaví už v lete tohto roku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel