Nový Opel Astra v slovenskej premiére

Sobota, 26 marec 2022

Nemecká automobilka Opel uviedla pred pár dňami na slovenský trh nový model Astra šiestej generácie. V slovenskej premiére ju predstavili novinárom a pozvaným hosťom zástupcovia importéra "v plávajúcej hale Ponton" na pravom brehu Dunaja v Petržalke.

1-opel-astra

Šiesta generácia značky už dlhé roky úpenlivo bojuje s Golfom o to, aby v segmente kompaktných hatchbackov bola na európskom trhu najžiadanejším modelom. Nová Astra nadväzuje na predošlé úspešné generácie a v danom segmente bude aj tentoraz patriť medzi najžiadanejšie modely.

O tom, či je to naozaj tak, sme sa mohli presvedčiť hneď na druhý deň priamo v jazde, kedy sme si vyskúšali novinku a získali vlastné dojmy. Jazdili sme päťdverový hatchback Astra plug-in hybrid žltej farby so 180 koňovým benzínovým motorom a osemstupňovou samočinnou prevodovkou.

V jazde sme sa zamerali na spotrebu tohto plug-in hybridu. Dynamická jazda v meste nám na palubnom počítači ukázala spotrebu 4,6 l/100 km, druhú jazdu po okresných cestách v bežnej premávke v dĺžke trasy približne 25 kilometrov mimo Bratislavy palubný počítač vyhodnotil za 1,2 litra benzínu a tretia v opačnom smere v rovnakej dĺžke 1,4 litra na sto kilometrov. Uznajte, spotreba priam úžasná!

Opel Astra je na trhu už niekoľko desaťročí a vo svojom segmente patrila vždy k veľmi úspešným modelom. Nová generácia sa vyznačuje úplne novým dizajnom, škálou pohonných jednotiek vrátane hybridných (k nim v roku 2023 pribudne aj čisto elektrický pohon) a veľkorysou výbavou. Značke veľmi záleží aj na farebnej pestrosti novej Astry. Astra s atraktívnymi farbami karosérie bude ľahko rozpoznateľná na ceste i na parkoviskách.

Nový dizajn: aj nová Astra preberá novú prednú časť nazvanú Opel Vizor, ktorá sa postupne udomácňuje na nových modeloch značky. Maska a svetlomety spája predok auta v jeden celok.

Svetlomety sú vo všetkých výbavách plne diódové, vo vyšších môžu byť za príplatok Intelli-Lux Pixel, ktoré majú v každom svetlomete 84 diódových elementov, čo je presne to, čo má vrcholný model Opel Insignia. Vďaka ním je automatické prepínanie diaľkových svetiel na tlmené takmer nepozorovateľné.

Vonkajšie bočné tvary novinky Opla pôsobia lahodným a oku lahodiacim dojmom a s predchodcom v podstate nemá tento dizajn nič spoločné. Nájdeme tu ostré i oblé tvary. Podobné je to aj v zadnej partii auta, kde na piatych zadných dverách sa vynímajú úzke linky svetiel a nápis Astra. Za nimi je 422 litrový batožinový priestor s dvojitým dnom. Zväčšiť ho môžeme jednoduchým sklopením operadiel zadných sedadiel.

Nová Astra ja na dĺžku prakticky identická s predchodcom, keď je len o 4 milimetre dlhšia a meria 4374 milimetrov. Rázvor sa zväčšil o 13 mm na 2675 milimetrov. Na šírku narástla o 51 mm na 1860 milimetrov, a na výšku jej ubudlo 15 mm, takže má 1470 milimetrov, čo jej pridáva na viditeľnejšej "rozkročenosti" a vďaka vytiahnutejším blatníkom aj dynamickejšom vzhľade.

Premenou prešiel aj interiér novej Astry. Nový je multifunkčný vyhrievaný volant s netradičným tvarom, prístrojovému panelu dominujú dva 10palcové displeje – jeden užívateľský a druhý pre multimediálny systém, pod ktorým sú klasické tlačidlá namiesto dotykových plôch. Ovládajú sa nimi základné funkcie ako nastavenie teploty a iné.

Novo je riešená stredová konzola. Na nej je miniatúrny volič automatickej prevodovky, volič jazdných režimov, parkovacia brzda. Za ňou je odkladacia skrinka ako lakťová opierka. Do nej sa dajú uložiť drobné predmety a telefón na pogumovanú podložku s možnosťou indukčného nabíjania.

Novinkou je prepracovaný infotainment s hlasovým ovládaním, nový prehľadný head-up displej, 180 alebo 360 stupňová kamera, kontrola kvality vzduchu a ďalšie prvky vyššej výbavy. Tých má nová Astra tri – od základnej Astra cez Edition po najvyššiu Elegance.

Samozrejmosťou novej Astry sú kvalitné materiály obloženia prístrojového panela a dverí, ergonomické sedadlá s certifikátom AGR, vyhrievané, ventilované a s masážnou funkciou. Priestranný interiér zaručuje dostatok miesta a pohodlnosť na predných i zadných sedadlách.

Dostávame sa k pohonom: základnou pohonnou jednotkou je benzínový trojvalec 1,2 Turbo vo verziách 81 kW/110k a 96 kW/150k. Naftový pohon obstaráva štvorvalcový turbodiesel s objemom 1,5 a výkonom 96 kW/150k, všetky roztáčajú kolesá prednej nápravy. K nim sa radia buď šesťstupňové manuálne prevodovky, alebo samočinné osemstupňové.

Elektrifikované pohonné jednotky majú zastúpenie v dvoch plug-in hybridoch, jeden so systémovým výkonom 133 kW/180k, druhý s 165 kW/224k, oba s benzínovými motormi 1,6 Turbo. Zdrojom elektrickej energie je akumulátor s kapacitou 12,4 kWh, čo pri čisto elektrickej jazde vystačí podľa WLTP na 60 kilometrov. Už na budúci rok ohlásil Opel príchod čisto elektrickej Astry.

V priebehu slovenskej premiéry sme sa dozvedeli ceny nového modelu Opel Astra. Základný model vo výbave Astra s motorom 1,2 Turbo 110 k má cenu 17.490 eur. Od nej sa vyvíjajú ceny vyšších výbav Edition a Elegance (GS Line a Ultimate).

Už v prvej výbave má nová Astra v základe LED predné a zadné svetlomety, dažďový senzor, automatické protikolízne brzdenie, bezpečnostný systém e-call, dva 10" displeje, automatickú klimatizáciu, predné LED hmlové svetlá, parkovací asistent a bezkľúčové štartovanie.

1-opel-astra 2-opel-astra 3-opel-astra 4-opel-astra 5-opel-astra 6-opel-astra 7-opel-astra 8-opel-astra 9-opel-astra 10-opel-astra 11-opel-astra 12-opel-astra
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Marek Görözdös
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.